AcasăOldParis Fashion Week: nu mai cautati culoarea in garderoba

Paris Fashion Week: nu mai cautati culoarea in garderoba

*Corespondenta din Franta*

Ultima din cele patru saptamini ale modei a debutat marti la Paris cu designeri in curs de afirmare, pentru a da mai apoi cuvintul veteranilor pentru care listele de asteptare, invitatiile si oamenii care asigura paza nu sint niciodata de ajuns. Christian Dior, Lanvin, Balmain, Nina Ricci sint printre primele mari case ce si-au dezvaluit colectiile pentru sezonul de toamna-iarna 2010-2011. Iar daca Fashion Week-ul parizian se incheie de-abia marti, haideti sa descoperim ce au insemnat pentru noi, cei prezenti la fata locului, primele zile din maratonul trepidant al modei.

*Dries van Noten si Jane Birkin*

Am ajuns miercuri intr-un Paris cu vint neprietenos si cu o asteptare rezonabila inainte de inceperea prezentarii celui mai prolific dintre designerii belgieni, Dries van Noten. Am pasit in sala maiestuoasa din cadrul primariei, renumitul Hotel de Ville, trecind de un control minutios si un epuizant sistem de securitate (pentru ca nu poti sti niciodata ce se afla de fapt in pretioasele genti Fendi sau Chanel care insotesc asistenta feminina). Cu exceptia Annei Wintour, respectabilele doamne care decid destinul modei – Suzie Menkes (The International Herald Tribune), Hilary Alexander (The Daily Telegraph), Carine Roit­fled (Vogue France) – s-au aflat in primele rinduri, alaturi de nimeni alta decit Jane Birkin – o rara pezenta la astfel de evenimente -, pasionata de un subiect la fel de britanic ca si obirsia sa: vremea din Paris. Dupa intirzierea non-fashionable a lui Suzie Menkes, manechinele si-au facut aparitia intr-o colectie pe cit de functionala, pe atit de fermecatoare prin simplitate: accente militaresti predominante, imprimeuri picturale, volume, linii definite si clasice asocieri de materiale neobisnuite, metode de lucru specifice unui designer cu continuitate, precum van Noten.

*Carine Roitfeld, stralucitoarea absenta de la show-ul Balenciaga*

Pe cit de poetic a fost acesta, pe atit de futurist s-a aratat Nicolas Ghesquiere pentru Balenciaga, contrar asteptarilor noastre dupa colectia acestei ierni. Din primul rind a lipsit, insa, in mod socant, Carine Roitfeld, mama Vogue-ului francez, care a declarat, de altfel, ca nu a fost invitata si ca se afla pe „lista neagra” la Balenciaga. Absenta machetelor publicitare din revista si refuzul casei de a mai trimite haine pentru shooting-uri sint dovezi clare in acest sens. Roitfeld spera, insa, intr-o ameliorare a situatiei pentru sezoanele viitoare. Noi sintem alaturi de ea.
Anii ’80,

*Charlize Theron si mostre de echitatie*

Desi deocamdata Balmain inca ne place, dupa colectia pe care am vazut-o joi la Intercontinental Paris le Grand, raminem la ideea noastra: Christophe Decarnin ne spune aceeasi poveste de la un sezon la altul, iar dezinteresul general nu va intirzia sa se manifeste. Nu putem scrie la nesfirsit despre acelasi lucru. La a doua sa colectie semnata pentru Nina Ricci, Peter Copping ne-a aratat o imagine romantata a femeii, in stilul anilor ’50, sub privirile blajine ale nelipsitei Milla Jovovich.
Spre deosebire de aglomeratia de la show-ul precedent, la Issey Miyake primele rinduri aveau goluri ingrijoratoare din loc in loc, desi colectia prezentata ne-a lasat cu impresia unei reusite reveniri.
Din pacate (sau din fericire), insa, aceste amintiri ni s-au sters rapid cind am vazut-o pasind alert in gradinile Tuileries pe actrita Charlize Theron. Muza declarata a lui John Galliano si eterna imagine a parfumului „J’adore”, aceasta si-a facut aparitia in tinuta completa Dior, urmarind show-ul in dreapta lui Bernard Arnault, presedinte al grupului LVMH. In continuarea colectiei de haute couture prezentata in luna ianuarie, prêt-a-porter–ul prezentat vineri a fost de aceeasi inspiratie ecvestra, cu cape si mantouri din piele, pantaloni de calarie, cizme peste genunchi si nelipsitele palarii.

*All black, genti prestigioase si ochelari de vedere*

Nu va mai preocupati sa cautati culoare in garderoba. Asa cum am putut observa in zilele acestea, atit moda strazii, cit si pretentioasa audienta a celor mai high class show-uri ovationeaza intoarcerea la negru – culoare predominanta, de altfel, in toate colectiile. Mai mult decit atit, se pare ca asistam din nou – gratie sau nu crizei – la un fenomen ce facea ravagii acum citiva ani si care se intitula simplu „it bag”. Ei bine, da, femeile nu mai par preocupate sa investeasca astronomic in haine – pot alege un palton de sezonul trecut sau pot alege sa poarte Stella McCartney in loc de Lanvin, dar nu concep sa nu aiba pe brat o geanta scumpa: Chanel, Fendi, Yves Saint Laurent, Hermes, Balenciaga. Fashion Week-ul pare un regal al gentilor care sustin un anumit statut. Si inca ceva! Sa nu va ginditi sa renuntati la ochelarii de vedere in favoarea lentilelor de contact: purtati ochelari cu lentile mari si rame negre si amintiti-va de tocilarii de altadata. Sau de Woody Allen. In timpurile acestea, moda ii decreteaza ultra cool.
Fashion Hunter

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
58 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger