AcasăOldPiata de lux si procentele de criza

Piata de lux si procentele de criza

Sfirsitul anului 2009 a adus cu sine momentul bilantului pentru toti jucatorii de pe piata de lux, tot asa cum primul semestru al anului 2010 ridica problema esentiala: cresteri, scaderi sau faliment? Conform datelor oficiale, dintre titanii luxului, Gucci Group a incheiat anul trecut cu o crestere de 0.8% si o cifra de afaceri de 3.39 miliarde de euro. Avind sub umbrela sa branduri precum Stella McCartney, Balenciaga, Alexander McQueen cel mai mare profit a fost generat de Gucci, cu o crestere de 2.7%, in vreme ce pierderile majore – 10 milioane de euro – au fost cauzate de Yves Saint
Laurent. De cealalta parte, pe linga cresterea cu 18 procente, Prada a bifat 32 de magazine deschise in lumea larga, autofinantindu-si deopotriva planul de expansiune in valoare de 120 de milioane de euro. In ciuda zvonurilor de preluare a companiei de catre grupul Richemont, nimic nu a fost confirmat. Pentru 2010, insa, Prada vizeaza cucerirea a doua destinatii pe cit de exclusiviste, pe atit de competitive: Las Vegas si Dubai. Piloni ai grupului de lux LVMH, Louis Vuitton a avut in 2009 o scadere de 1% in cifra de afaceri si de 13% in profitul pe vinzari, in vreme ce Hermès s-a bucurat de o cifra de afaceri cu 8.9% mai mare. Cu un 2009 nu tocmai satisfacator in vinzari, Giorgio Armani a detinut recordul cu 50 de noi magazine deschise, plan de care nu se va dezice nici in 2010, cu toate ca ritmul de crestere nu il preconizeaza mai devreme de 2011. Alti italieni cu traditie, Loro Piana, cresc in mod neasteptat si pe o piata neasteptata, cea americana, in primul trimestru al acestui an comenzile urcind cu 10-20% in raport cu anul trecut. Inevitabil afectate de valul recesionist, branduri precum Ralph Lauren si Burberry se pregatesc in acest an pentru deschiderea unor noi magazine la Paris.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
42 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger