AcasăOldParcarile dauneaza grav traficului bucurestean

Parcarile dauneaza grav traficului bucurestean

In ultimii ani, Bucurestiul are o mare problema care nici pina in ziua de azi nu a putut fi rezolvata: lipsa parcarilor, in special in centrul Capitalei. Si, nu o data, masinile parcate aiurea, au fost principalele vinovate pentru crearea unor ambuteiaje de toata frumusestea. Dar se pare ca problema este pe cale de a fi „rezolvata”. Nu, nu este vorba de a se amenaja noi parcari, ci de altceva.

*O hotarire controversata…*

In acest moment, o hotarire a Primariei Capitalei stipuleaza ca pentru o locuinta cu o suprafata de maxim 100 de mp dezvoltatorii imobiliari trebuie sa se asigure un loc de parcare, iar pentru cladirile de hoteluri si birouri se va asigura un loc de parcare la fiecare 60 mp ai suprafetei construite. Toate bune si frumoase… Numai ca, la ultimele sedinte ale Comisiei Tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului de pe linga Primaria Capitalei citiva arhitecti au sustinut ca hotarirea care reglementeaza numarul necesar de locuri de parcare la cladirile noi este depasita.

*… dupa logica patrata*

Mai precis arhitectii consultanti spun ca locurile de parcare aduc masini in zona respectiva, mai ales in centru. De aceea, arhitectii considera ca noile constructii ar trebui facute fara parcari. Iar logica este ca, daca nu se fac locuri de parcare, sutele de oameni care lucreaza in birourile respective nu vor veni cu automobilul la serviciu. Daca ar fi vorba de o tara civilizata sigur ca oamenii ar lasa masinile acasa. Numai ca in România asa ceva este imposibil. Pentru ca pentru majoritatea românilor autoturismul este un simbol al statutului social de aceea avem in Bucuresti masini de fite pe care nici la Londra sau Paris nu le vezi. In plus logica românului este ceva de genul „doar nu platesc o gramada de bani rata la masina ca s-o tin in fata blocului”.

*Alte avantaje…*

Sustinatorii acestei idei mai cred cu tarie ca locurile de parcare dauneaza mediului dupa logica ca daca angajatii vin cu masina la serviciu, polueaza. Polueaza, logic. Dar cine le va interzice angajatilor sa vina la serviciu cu masina? Patronul, propietarul constructiei? Sau poate apare o lege care sa interzica mersul cu masina la serviciu. Respectivii arhitecti spun ca aceasta politica a fost aplicata cu succes in Londra. Numai ca in Londra transportul in comun este foarte bine pus la punct nemaivorbind de faptul ca exista o taxa de intrare in centrul orasului, tocmai pentru a descuraja oamenii sa vina cu masina la serviciu.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
37 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger