Cauta

Folosim mai putin sapun si detergent. Pentru ca e criza

Românii au consumat, in anul de criza 2009, mai putin sapun, detergent si bauturi arata un studiu al companiei de cercetare MEMRB in 2009.
Bauturile au inregistrat cel mai mare declin, de 15% in volum. Berea si bauturile racoritoare carbonatate – cele mai mari segmente din piata de profil – au avut scaderi de 20%, respectiv de 16% in intervalul mentionat, potrivit zf.ro, care a centralizat datele. In acelasi timp, detergentii – unul dintre cele mai mari segmente din sectorul bunurilor de larg consum nealimentare, si-au diminuat vinzarile cu 18% anul trecut fata de 2008, iar piata tigarilor, s-a contractat cu 12%, tot in volum. “Criza a adus scaderi generalizate in sectorul bunurilor de larg consum care per ansamblu s-a contractat cu 10% in volum in 2009. Declinul a devenit din ce in ce mai vizibil din al doilea trimestru al anului”, a declarat Marius Caluian, directorul companiei de cercetare de piata MEMRB.
Datele mai arata ca in 2009 numarul total de magazine operationale pe piata bunurilor de larg consum s-a redus de la 91.000 de unitati la aproape 87.000 de unitati. Practic, 4.000 de magazine au disparut din comertul traditional, in timp ce in tabara retailerilor internationali investitiile in expansiune au continuat in ciuda inrautatirii mediului economic.l

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • China revitalizează piața luxului. Consumatorii nu renunță la calitate
  • Noua Evanghelie după Nicușor: Cotroceniul și Cădelnița
  • Guvernul Bolojan, pus la zid: un agent al intereselor externe și un protector al profitului
  • Costul vieții: președintele SUA neagă realitatea
  • Generația speranțelor pierdute
  • Consiliul Fiscal atacă ANAF: ”trebuie spartă rețeaua de interese”
  • Bursa americană poate răsturna economia mondială
  • Trump modifică lista terorismului străin
  • De ce este nevoie de o taxă pe inteligența artificială în era pierderii locurilor de muncă
  • Exit mobile version