AcasăOldIndustria retailului «balteste» si in 2010

Industria retailului «balteste» si in 2010

In 2009 am asistat pe piata locala la o serie de falimente sau cereri de intrare in insolventa din partea unor jucatori importanti din domeniu. Anul acesta nu se anunta cu nimic mai bun din punct de vedere al afacerilor celor din retail, mai ales in contextul in care criza financiara inca bintuie economia, iar consumul nu pare sa dea semne de revigorare.

Tendinta este confirmata chiar de companiile din domeniu, pentru care cuvintul stagnare capata conotatii pozitive. Retailul de electronice si electrocasnice a raportat cel mai mare declin din acest deceniu, in 2009, de peste 40%, valoarea intregii piete locale contractindu-se puternic si ea. Nu in ultimul rind, scaderea consumului a adus si o schimbare in structura vinzarilor, iar consumatorii au inceput sa se uite mult mai atent la preturile produselor. Astfel, piata a trait din vinzarea multor produse cu pret mediu sau mic. Magazinele de retail specializate in electronice si electrocasnice au avut de pierdut si din cauza promotiilor extrem de agresive demarate de hipermarketuri si supermarketuri, care au venit cu promotii atractive pe perioada de criza financiara. Unicul segment de produse care s-a “conservat” ca vinzari a fost cel al produselor electrocasnice de lux.

Ce se va intimpla anul acesta? Vor da românii navala in magazine ca sa-si cumpere plasme, calculatoare si frigidere? Greu de crezut. Potrivit analistilor si jucatorilor de pe piata de profil, 2010 va fi un fel de copie fidela a anului trecut. Ceea ce inseamna o piata in stagnare, ce se va baza pe cumparatori care se vor uita de doua ori la pret inainte sa cumpere ceva.l

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
41 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger