AcasăOldGloria unui perfectionist: Giorgio Armani

Gloria unui perfectionist: Giorgio Armani

Ceea ce este atit de coplesitor si de “necuprins” in fascinatia cu care Giorgio Armani isi captiveaza semenii, competitorii, clientii, admiratorii si detractorii deopotriva merge mult dincolo de el insusi.

Cliseu sau nu, parte dintr-un branding deja istoric, povara de dus a celebritatii, este ceva in legatura cu Armani, tot asa cum este ceva cu modul absolut invaluitor si usor arogant in care americanii si, in mod special, starurile hollywoodiene ii pronunta in maniera specifica numele: “I’m wearing Armani…”. Oricit ar incerca tacticile elaborate ale snobismului sa se regaseasca in aceste cuvinte, nu au sorti de izbinda. Tocmai pentru ca Armani este mult mai mult decit atit.

*Un greu al elegantei*

Armani joaca in echipa excelentei modei italiene. Asta stiti. Tot asa cum probabil stiti ca, aidoma francezilor, italienii au orgoliul lor national cind vine vorba de apararea valorilor in moda – unul dintre lucrurile la care se pricep ei cel mai bine. Iar in acest domeniu, alaturi de compatriotii Valentino, Prada si Gucci, Armani este cel care a consacrat eleganta si sofisticarea in semnificatia lor autentica drept o creatie exclusiv italiana, cel care ne-a aratat cum sa fim eleganti fara a parea incorsetati si cum sa fim sexy fara a fi evidenti. Provenit dintr-o familie extrem de saraca, dintr-un mic oras italian de provincie, Piacenza, Armani si-a inceput cariera in moda de foarte jos si extrem de… progresiv, dupa vajnicul model european: primul sau job l-a provocat sa se ocupe de imbracarea manechinelor din vitrinele unui magazin din Milano. De aici si pina la a deveni figura marcanta in moda unui intreg mileniu, etapele s-au succedat in mod natural, fiind al doilea designer dupa Christian Dior (in anul 1957), care a aparut pe coperta revistei “Time”. Armani a devenit rapid designerul-vedeta al anilor ’80, impresionind publicul cu cele mai frumoase rochii si cea mai mare concentratie de VIP-uri care ii purtau creatiile pe covorul rosu. Totodata, si-a atins desavirsirea in crearea costumelor barbatesti, lumea filmului fiindu-i, de altfel, tributara cu productii precum “American Gigolo” sau “The Untouchables”, pentru care a realizat in mod integral tinutele.

*Imperiul Armani*

Spre deosebire de multi designeri, unii comparabili ca si calibru cu el, Armani s-a ambitionat in expansiune. Ceea ce – de aceasta data in mod pragmatic si concret- se afla in spatele sau este un adevarat imperiu, care merge de la clasicele linii de prêt-à-porter la linii precum Armani Privé, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior, A/X Armani Exchange si Armani Casa, la care se adauga liniile de parfumuri, ceasuri, bijuterii, cit si impresionantele hoteluri si statiuni din Milano si Dubai. Nici domeniul telefoniei nu i-a ramas strain, dupa nenumaratele isprave in materie de telefoane marca Armani, in toamna acestui an acesta a lansat o platforma de telefonie mobila pentru e-commerce, permitind userilor de iPhone, Android si Blackberry, cit si celor cu cele mai avansate telefoane mobile, sa cumpere haine Emporio Armani prin intermediul acestor device-uri. Continua fara teama sa priveasca inainte, in ciuda bolii care l-a incercat, in ciuda celor 75 de ani, in ciuda controverselor si a criticilor generate in jurul sau de nevoia asigurarii unor succesori, de perfectionismul obstinat si de mania controlului excesiv a fiecarei piese a lumii pe care a cladit-o. Inevitabile manii, de altfel. In anul 2009 a deschis 50 de noi magazine si nu va incetini ritmul pentru 2010.

*Armani Star System*

Nu mai este un secret pentru nimeni ca designerul italian este un activ personaj social si preferatul tuturor celor arondati zonei rezidentiale numita “celebritate”: ceremonii, decernari de premii, lansari, nunti, botezuri, toate il vor pe Armani. El ramine selectiv (la exemple similare nuntii lui Tom Cruise cu Katie Holmes). Relatia Armani-VIP este, insa, una puternica, dat fiind mai ales apetitul lui Armani pentru distribuirea in campaniile sale publicitare a unor nume cu vizibilitate, de la cuplul David-Victoria Beckham la Megan Fox si chiar la proaspatul Cristiano Ronaldo, noua fata Armani Jeans si Emporio Armani. O alta calitate a sa: ne surprinde. Nu in momentele in care ne asteptam cel mai putin, ci in cele in care nu ne asteptam deloc. Giorgio Armani este o poveste de parcurs si de descoperit, asa ca nu va voi mai rapi nimic din aceasta placere. O sa va spun numai, aidoma indemnului din multele sale campanii de promovare, “Stay with Armani”.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
87 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger