AcasăOld«Incalzirea globala», o afacere de miliarde de euro

«Incalzirea globala», o afacere de miliarde de euro

De ani buni, statele lumii cauta sa gaseasca solutii pentru combaterea poluarii in principal prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon emise in atmosfera. Mai ales in ultimii ani “expertii” lumii ne iau pe fiecare in parte de urechi ca poluam prea mult si ne dau sfaturi: sa cumparam masini ecologice, sa mincam mai putina carne, sa cumparam produse verzi, adica sa eliminam cit mai multe dintre sursele de CO2. Chiar asa sa fie?

*Fenomen pur natural*

Pentru inceput haideti sa vedem cit dioxid de carbon exista in atmosfera. Potrivit stiintei oficiale, atmosfera Pamintului contine azot in proportie de aproape 78,2%, oxigen 20,5%, argon 0,92%, dioxid de carbon CO2 0,03%, oxigen trimolecular (O3) si altele precum gaze, praf, fum, particule in suspensie. Asadar, dioxidul de carbon este cu mult sub un procent. Mergind mai departe, din acest 0,03% mai mult de 50% din CO2 existent in atmosfera este eliberat de oceanul planetar, de paduri (prin descompunerea frunzelor si a materialului lemnos), de vulcani, de animale (in special animalele ierbivore precum vaca) si, in final, vin activitatile umane cu un procent de sub 10% din totalul de 0,03%, adica 0,003%. Adica infim. De altfel, tot mai multi oameni de stiinta afirma ca incalzirea globala este un fenomen pur natural, pentru acesta existind dovezi clare, logice. La polul opus se afla virful de lance al miscarii ecologiste, fostul vicepresedinte american, Al Gore si al sau film care a facut furori in intreaga lume “Un adevar incomod”, in care “demonstra” relatia directa dintre incalzirea globala si sursele de CO2 emise de om in atmosfera. Ideea principala ar fi ca intotdeauna exista o relatie strinsa intre emisiile de gaz si incalzirea globala. Ceea ce uita sa spuna Al Gore este ca s-a dovedit deja stiintific ca de cele mai multe ori, de-a lungul a sute de mii de ani, cresterile de temperatura au loc inaintea celor ale concentratiei de CO2. Dar noua ni se spune ca este invers, adica cresterile concentratiei de CO2 genereaza, in scurt timp, cresteri ale temperaturii.

*Politici de marketing*

Tot mai multe voci sustin ca ideea ca poluarea prin cresterea nivelului de CO2 este un rezultat al poluarii produse de omenire este doar o propaganda politica pentru a ingrosa conturile unor corporatii mondiale. Ce aflam mai nou din stirile din mass-media? Ca mai avem timp cel mult pina in 2010 pentru a opri dezastrele provocate de incalzirea globala, dupa care vom intra intr-un proces ireversibil de distrugere a planetei.
Totusi, daca ne uitam la procentele de mai sus, aceasta “distrugere” provocata de CO2 nu are sens. Dar, o stire devenita plauzibila despre sfirsitul lumii reprezinta pentru unii o buna oportunitate de marketing. Ce legatura au companiile, cu aceste previziuni sumbre? Raspunsul e simplu – o noua oportunitate de marketing: afacerile “verzi”. Avem automobile “verzi”, case “verzi”, computere “verzi”, de fapt cam toate obiectele de consum tind spre aceeasi culoare: verde. Si pentru state, noi taxe. In SUA, de exemplu, fiecare cetatean plateste “taxa pe carbon”, acelasi lucru este pregatit si in UE. Chiar zilele trecute, in timpul conferintei Natiunilor Unite de la Copenhaga pe tema incalzirii globale, liderii ai 27 de tari din UE au cazut de acord in privinta alocarii anuale a sumei de 3,5 miliarde dolari pentru stoparea fenomenului incalzirii globale in tarile in curs de dezvoltare. O oportunitate uriasa pentru “baietii destepti”…

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
143 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger