Doua mamici din Anglia, Emma si Abi Moore, au inceput o campanie impotriva jucariilor roz pentru fetite sau impotriva rozificarii copilelor pe care ele o vad ca pe o metoda de spalare pe creier ce s-ar face vinovata de pervertirea valorilor adevarate la care trebuie sa adere o femeie. Cele doua cred ca nenumaratele jucarii roz care le sint propuse fetelor le incurajeaza pe acestea „sa dezvolte o obsesie fata de imaginea corporala, care incepe sa se manifeste din ce in ce mai devreme“, obsesie care le face pe acestea sa creada ca „frumusetea este mai valoroasa decit inteligenta“. Mai mult, inca: jucariile roz sint lipsite de imaginatie si creativitate, fetitelor propunindu-li-se in special jucarii care se conformeaza cu o imagine traditionalista a femeii, in care aceasta este vazuta strict ca o gospodina. Campania este sprijinita de Ed Mayo, unul dintre cei mai importanti economisti britanici, fost oficial al guvernului englez pe probleme de protectia consumatorului, a carui activitate de o viata a fost dedicata incercarii de a-i ajuta pe oameni sa iasa de sub conditionarea consumerista, fiind, intre altele, autorul cartii Consumer Kids. How Big Business is Grooming our Children for Profit//Pustii consumatori. Cum marile companii ne cresc copiii pentru profit. El a declarat: „Presupun ca exista si alte lucruri in legatura cu care sa ne facem griji, dar eu, unul, cred ca acest apartheid al culorilor este unul dintre factorii care ii trimit pe copiii nostri pe doua drumuri complet separate in viata. Unul dintre ele duce la o activitate mai bine platita si la un statut mai inalt in societate, iar celalalt, nu”.