AcasăOld“Aniela”, un esec anuntat

“Aniela”, un esec anuntat

Lansat cu surle si trimbite, in luna septembrie, serialul “Aniela” se dovedeste a fi cea mai mare teapa pe care si-a luat-o postul Acasa TV. Ca sa nu-i mai besteleasca publicul pentru ca-si fac rating tuciuriu, producind, pe banda rulanta, telenovele cu tigani, realizatorii din Buftea s-au gindit ca un serial de epoca le va spala onoarea, rotunjind si conturile decavate de rasolurile anterioare.

*Dulce ca un sirop de tuse*

Numai ca, un serial de epoca, oferit publicului naravit la kitsch-uri siropoase si vulgare, e ca si cum tabloidele ar incepe sa publice, in loc de poze cu femei dezbracate, eseuri literare scrise de academicieni. Dac-ar fi sa sintetizam reactia audientei, intr-un limbaj pe placul facatorilor de telenovele Promance, am spune, scurt si la obiect: Hai, sictir! In prima luna de emisie, audientele au oscilat, tiris-grapis, intr-o limita a bunului simt. Cu toate acestea, “Aniela” a fost un esec, inca de la inceput. Spioni din interiorul trustului ne-au declarat ca profitul obtinut nu satisface nici macar jumatate din sperantele labartate cu care pornisera la drum, cind serialul se afla inca in faza de proiect. Intre timp, producatorii au intrat intr-un silenzio stampa dubios, desi, in prima luna, se infoiau nevoie mare cu audientele care, cica, ii clasau undeva in top. “Mie imi place anela la uni nu le place si imi pare rau”, zice telespectatorul Bubu, captivat de „la belle epoque”. La asa telenovela, asa public. Noua, celorlalti, in schimb, nu ne place deloc faptul ca producatorii susei au luat “Duetul Florilor”, din opera “Lakmé” de Léo Delibes, folosindu-l ca muzica de generic. Dac-ar fi luat-o si-atit, n-ar fi fost nicio crima – desi, e cam de neam prost obiceiul asta de-a fura muzica unui mare compozitor mort, pentru a o folosi in te miri ce productii de mina a saptea. Sacrilegiul intervine abia cind vocea inevitabilei Lori se suprapune peste original, impleticindu-se printre vocile din alte sfere ale sopranelor. Infiorator!

*Replici si mahmureala*

Nici cei care au scris replicile, probabil dupa un sprit dolofan, nu debordeaza de inspiratie. Unele personaje dialogheaza folosind arhaisme, altele nu, fiecare dupa posibilitati si partitura. De exemplu, poate ca actrita Diana Dumitrescu – despre care telespectatorii spun ca ride precum o cotoroanta (pe site-ul telenovelei) – n-are niciun chef sa fie desueta. Si-si permite sa faca ce vrea, ca doar nu-i o oarecare in… familia trustului Pro. Oricum, “Aniela” a fost predestinata, inca din start, esecului. In mijlocul crizei, Acasa TV si-a asumat snobismul de-a investi o suma astronomica in “primul mare produs de epoca” realizat vreodata de o televiziune din România. In schimb, publicul a constatat, odata cu debutul serialului, ca le sint bagate pe git aceleasi fete pe care le-au putut admira in toate celelalte telenovele marca Pro: Diana Dumitrescu, Andreea Patrascu, Denis Stefan, Adela Popescu etc. Pe linga acestia, l-au cooptat si pe Ion Isaiu, care-a telenovelit, pina de curind, la Antene – fiind gata rasuflat inca de acolo. Alexandru Papadopol, ca multi altii inaintea lui, a ajuns sa se compromita dupa ce-a facut roluri excelente in “Marfa si banii” (in regia lui Cristi Puiu) si “Occident” (in regia lui Cristian Mungiu). In aceasta ordine de idei, Bubule si alti telespectatori de aceeasi teapa, asteptati-va ca “Aniela” sa fie retrasa, cit mai curind, din grila de programe.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
978 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger