AcasăOldPe ce (nu) mai da bani românul in criza

Pe ce (nu) mai da bani românul in criza

Chiar daca piata locala a bunurilor de folosinta indelungata a crescut in trimestrul trei al acestui an fata de trimestrul precedent, raportat la anul 2008, piata a inregistrat o scadere severa, care confirma inca un apetit destul de scazut al românilor pentru aceste categorii de produse. Astfel, piata a scazut in primele trei trimestre ale anului cu 42,3% fata de aceeasi perioada a anului 2008.

*Scadere la noua luni de 45,8%*

Piata locala a produselor electrice monitorizate de GfK TEMAX a fost de 336 milioane de euro in al treilea trimestru al acestui an. Chiar daca rezultatele au fost mai bune decit in trimestrul anterior, in comparatie cu al treilea trimestru al anului 2008, piata a scazut cu 45,8%. Primele trei trimestre ale anului 2009 au totalizat 1.000 milioane de euro, ceea ce inseamna cu 42,3% mai putin decit in aceeasi perioada a anului 2008.
Sectoarele electrocasnicelor mici si telecomunicatiilor au scazut cu 23,2% si 28,6% in primele trei trimestre ale anului. Vinzarile de electrocasnice mari au avut din nou un trimestru bun, comparativ cu inceputul anului 2009, dar fata de 2008, vinzarile au scazut cu 37,6%. Electronicele de larg consum au scazut, de asemenea, cu 43,3%, in timp ce sectorul foto a inregistrat o descrestere de 46,9% in 2009. Sectoarele IT si de echipamente de birou au avut cea mai slaba performanta, scazind cu 50,8%, respectiv cu 53,2%.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
48 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger