Cauta

Români bucurati-va, se ieftinesc iahturile!

De la anul, o sa fie mare veselie in tara. Ce conteaza ca e criza, ca statul nu mai are bani la buget, ca numarul de someri creste, iar pensionarii asteapta pensia cu un mare semn de intrebare. Ce conteaza ca vinzarile au scazut dramatic pe toate segmentele, in special in sectorul auto si cel al constructiilor. Nu conteaza, pentru ca de la anul Uniunea Europeana ne-a obligat sa eliminam accizele la produsele de lux, iar cei mai optimisti in legatura cu aceasta masura sint comerciantii de iahturi. Si oamenii vor rasufla absolut usurati. Cind vor fi deprimati nu mai trebuie sa se ingrijoreze. Nu li se vor mai “ineca corabiile”, care sint si asa foarte scumpe, ci li se vor “ineca iahturile” mai ieftine cu 10 procente.

*Ieftinire pe metru*

Aflati ca pretul ambarcatiunilor va scadea cu 9% pina la 12%, in functie de marime, ca urmare a eliminarii accizelor la produsele de lux. Si pentru ca in luna octombrie, guvernul avea prea multi bani la buget si nu prea avea ce face in sedintele de guvern, a decis sa fie eliminate accizele pentru produsele de lux, precum ambarcatiunile, printr-o ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal. Adica, cei care isi permit sa cumpere un iaht sa plateasca mai putini bani pe motiv de eliminare a accizelor.
Avind in vedere situatia economica grava in care se afla România, credem ca mai nimerit ar fi fost ca guvernantii sa depuna un moratoriu la CE in care sa solicite devansarea eliminarii accizelor pina trece criza. Nu de alta dar este cel putin ciudat ca in asemenea vremuri sa renunti la niste bani la buget pentru ca asa vrea UE. Si oricum, acum oamenii nu mai cumpara case, nu mai cumpara masini si vor da navala la iahturi pentru ca s-au ieftinit. Putin probabil. Dar poate au domnii politicieni vreun gind de achizitie de iahturi si atunci nu ne-ar mai mira nimic. Pentru ca preturile ambarcatiunilor de pe piata româneasca sint cuprinse intre 50.000 euro si 10.000.000 euro, un mizilic pentru politicienii mioritici.

*Nici macar infrastructura nu avem*

Culmea e ca din cauza lipsei infrastructurii si legislatiei in domeniu, piata autohtona de ambarcatiuni se situeaza printre ultimele locuri in Uniunea Europeana. “România duce lipsa de infrastructura proprie yachtingului. In momentul de fata avem doar marina de la Eforie Nord, cea de la Mangalia, iar in 2010 va fi operabila cea din Portul Tomis, Constanta, dar si acestea au nevoie de imbunatatiri. In aceste conditii, clientii nostri decid sa isi pastreze ambarcatiunile in cele zece marine la standarde europene din Bulgaria, Croatia sau Slovenia”, a declarat reprezentantul unui dealer de pe piata de profil. Cu alte cuvinte, iti cumperi iaht din România si il parchezi prin alte tari.

Ultimele stiri

  • De ce nu pleacă PSD din guvern?
  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Exit mobile version