Cauta

Boom al vinzarilor de vaccinuri si masti antigripa

Exista persoane care „isi freaca miinile” de multumire privind gripa AH1N1, si nu numai pentru a le dezinfecta si a evita contaminarile. Este vorba de farmacii si mari case farmaceutice. Pe linga marea afacere legata de vaccin, cumparat in cantitati industriale de numeroase tari, si o serie intreaga de proiecte – in pofida permanentelor asigurari ale unor experti si Ministerelor Sanatatii – cunoaste un boom de vinzari legat tocmai de precautiile ce trebuie luate pentru evitarea temutei contaminari.

*Geluri si servetele*

Un caz emblematic in aceste zile este cel din Italia, al dezinfectantului gel „Amuchina”, unul dintre cele mai faimoase si folosite produse de acest fel, aceasta si datorita costului sau modest, de 3 euro. Acelasi lucru se intimpla si cu servetelele antiseptice sau cu un alt dezinfectant precum Esosan. Atentie insa, scrie „Panorama”: potrivit asociatiei pentru protectia consumatorului, Altroconsumo, eficienta acestor produse poate fi chiar inferioara celei unei spalari normale cu apa si sapun, indeosebi „in cazul dezinfectantelor care contin alcool trebuie sa se controleze ca procentul sa nu fie sub 60%”. Un alt produs care a cunoscut un mare succes, impulsionat in primele zile ale pandemiei de imaginile televizate, este reprezentat de mastile pentru gura, cu filtru. Ele au inregistrat vinzari notabile mai ales in Franta si Japonia. Si in Italia masca antivirus este pe cale sa devina un accesoriu fundamental pentru copiii de scoala si calatorii din aeroporturi. Este vorba de un adevarat business, iar intreprinderile care produc mastile antigripale au inventat chiar un model pe linie cu moda: cu pete de leopard, cu picatele si patratele. In Italia si casa Yamamay s-a gindit la o masca mai originala: distribuita la plecarile internationale de pe aeroporturile din Milano si Fiumicino din Roma, casa de lenjerie intima distribuie un model animalier, talie unica, gratuit si strict alb-negru.

*Vaccinurile, incasari colosale*

La nivel mondial, in schimb, vaccinurile impotriva gripei „normale” si cele specifice pentru AH1N1 sint cele care ingroasa incasarile „Big Pharma” (marile case farmaceutice). Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), cifra de afaceri totala va fi in jur de 20 de miliarde de dolari. Compania elvetiana Novartis, de exemplu, a anuntat inca din luna iulie ca a ajuns la acorduri pentru vinzarea produsului sau „Focetria”, cu 35 de state – printre care si SUA, unde presedintele Barack Obama a declarat recent gripa AH1N1 o urgenta nationala – si a estimat ca va pune pe piata 150 de milioane de doze pentru perioada octombrie-decembrie. Compania britanica Glaxo mizeaza, in schimb, pe „Pandermix”, aprobat de Uniunea Europeana, legat de care se estimeaza ca a vindut deja 400 de milioane de doze. Partea leului va reveni insa companiei Roche cu al ei „Tamiflu” – care nu este un vaccin, ci un medicament antiviral – care, in opinia analistilor, ar trebui sa-i asigure cvadruplarea vinzarilor, comparativ cu 2008. Vinzarile medicamentului, care s-a dovedit suficient de eficient si impotriva noii gripe, s-au inzecit in ultimul trimestru, la 994 milioane de franci elvetieni.

Ultimele stiri

  • Breaking News… în jurul lumii: Crizele și conflictele domină scena mondială
  • Microbiomul și Sistemul Imunitar: De Ce Sănătatea Începe În Intestin
  • Ofensivă economică europeană: 20 de bănci rusești, în pragul excluderii din SWIFT
  • Breaking news… în jurul lumii: Crize în lanț, atacuri și alianțe fragile
  • Comunicat de presă KOMORA ENGINEERING SRL
  • Călătorul aerian = vaca de muls a companiilor low cost!
  • Inspector superior din cadrul ANAF, reținut de DNA. Procurorii îl acuză de trafic de influență
  • Update. PLAN ROȘU în județul Iași: un autocar și un camion, implicate într-un grav accident/17 persoane, transportate la spital – FOTO
  • Insomnia Nu Este Doar Despre Somn: Cauze Profunde și Soluții Naturale
  • Influencerul român, noul Dumnezeu cu ring light: fără creier, dar cu like-uri divine
  • Exit mobile version