Cauta

Cit a taiat criza din «tortul» companiilor

La inceputul lui 2009, moment in care criza financiara scotea coltii la companiile din intreaga lume, analistii economici avertizau ca abia in a doua parte a anului se vor vedea efectele recesiunii. Si se pare ca au avut dreptate. Nu trebuie decit sa ne uitam la raportarile financiare pentru trimestrul al treilea sau la evolutiile, din ultimele noua luni ale unor mari companii prezente si in România.
– Grupul BCR a inregistrat, in primele noua luni ale anului un profit net dupa impozitare si plata intereselor minoritare de 699,5 milioane de lei (166,1 milioane de euro), in scadere cu 43,9% fata de sfirsitul lunii septembrie 2008, pe fondul cresterii cheltuielilor cu provizioanele si a scaderii veniturilor din comisioane generata de reducerea consumului.
– Renault a raportat o scadere cu 11% a cifrei de afaceri pentru intervalul iulie – septembrie, dar grupul spune ca rezultatul e bun, dat fiind ca in primul trimestru afacerile Renault au scazut cu 31%, iar in trimestrul al doilea, cu 17%.
– Orange România – veniturile operatorului telecom au depasit 269 milioane de euro, in trimestrul al treilea din acest an, in scadere cu circa 23% fata de veniturile de 349 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.
– Avon Products – profitul net a scazut cu 30% in trimestrul al treilea, la 156 milioane dolari, de la 222,6 milioane dolari in aceeasi perioada a anului 2008, in conditiile unui declin al veniturilor de 4%, la 2,55 miliarde dolari, potrivit datelor publicate de companie.
– Banca Transilvania – profitul net obtinut dupa primele noua luni s-a cifrat la 48,2 milioane lei, in scadere de opt ori fata de rezultatul inregistrat in perioada similara din 2008, dar profitul brut operational inainte de provizionare a urcat cu 83%, la 418 milioane lei.
– BRD-Groupe Societe Generale – profitul net a inregistrat o scadere de 34% in primele noua luni ale anului, la 688 milioane lei (238 milioane dolari), fata de perioada similara din 2008, in urma incetinirii creditarii si a cresterii provizioanelor
– HONEYwell- profitul net al grupului american prezent si in România a coborit cu 15,5% in trimestrul al treilea, la 608 milioane dolari, de la 719 milioane dolari in aceeasi perioada a anului 2008, dupa un declin al vinzarilor de 17,3%, la 7,7 miliarde dolari, potrivit datelor publicate de companie.l

Ultimele stiri

  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Trump susține că intruziunea unor drone în Polonia ar fi putut fi o „eroare” din partea Rusiei: „Dar, indiferent de situație, nu sunt mulțumit de…”
  • Exit mobile version