Cercetatorii si lingvistii suceveni considera ca „stapinirea” limbii române ar trebui sa devina o prioritate nationala, dat fiind ca statisticile europene releva un „analfabetism functional” ingrijorator, iar peste jumatate dintre absolventii de gimnaziu din România nu reusesc sa inteleaga un text. Decanul Facultatii de Stiinte ale Educatiei, prof.univ.dr. Rodica Nagy, a declarat, ieri, ca institutia academica va derula un proiect de cercetare care vizeaza semnalarea schimbarilor survenite in limba româna in ultimii 20 de ani, in spatiul românesc, dar si in alte spatii locuite de nativi români, respectiv Ucraina si Republica Moldova. „Ne intereseaza cercetarea in acest domeniu pentru ca noi consideram ca stapinirea limbii române ar trebui sa devina o prioritate nationala, in conditiile unui analfabetism functional ingrijorator”, a spus Nagy, aratind ca, potrivit statisticilor Uniunii Europene, peste 50 la suta dintre absolventii de gimnaziu din România sufera de „analfabetism functional” si nu reusesc sa inteleaga un text. Nagy a exemplificat cu situatia Finlandei, unde procentul celor care nu reusesc sa inteleaga un text este de doar 4-5 la suta. La finalizarea proiectului, va fi publicat un volum in care vor fi prezentate rezultatele cercetarii.
Scris de Ziarul National
50% dintre absolventii de gimnaziu nu reusesc sa inteleaga un text
Ultimele știri
Ambasadorul Andrei Muraru, un guvid rătăcit printre rechini
De parcă nu avem destui bezmetici în politica făcută la București, ne mai trebuia un amețit și la Washington! Când te-ai fi așteptat să...