Cercetatorii si lingvistii suceveni considera ca „stapinirea” limbii române ar trebui sa devina o prioritate nationala, dat fiind ca statisticile europene releva un „analfabetism functional” ingrijorator, iar peste jumatate dintre absolventii de gimnaziu din România nu reusesc sa inteleaga un text. Decanul Facultatii de Stiinte ale Educatiei, prof.univ.dr. Rodica Nagy, a declarat, ieri, ca institutia academica va derula un proiect de cercetare care vizeaza semnalarea schimbarilor survenite in limba româna in ultimii 20 de ani, in spatiul românesc, dar si in alte spatii locuite de nativi români, respectiv Ucraina si Republica Moldova. „Ne intereseaza cercetarea in acest domeniu pentru ca noi consideram ca stapinirea limbii române ar trebui sa devina o prioritate nationala, in conditiile unui analfabetism functional ingrijorator”, a spus Nagy, aratind ca, potrivit statisticilor Uniunii Europene, peste 50 la suta dintre absolventii de gimnaziu din România sufera de „analfabetism functional” si nu reusesc sa inteleaga un text. Nagy a exemplificat cu situatia Finlandei, unde procentul celor care nu reusesc sa inteleaga un text este de doar 4-5 la suta. La finalizarea proiectului, va fi publicat un volum in care vor fi prezentate rezultatele cercetarii.
Scris de Ziarul National
50% dintre absolventii de gimnaziu nu reusesc sa inteleaga un text
Ultimele știri
De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
Florin Roman, actual deputat PNL de Alba, e genul de politician care nu trece neobservat nici când vorbește, nici când tace. Mai toată cariera...
Al treilea război mondial?
În umila mea opinie, bazată și pe cei trei ani de studiu aprofundat al Istoriei militare studiate în Școala Militară de Aviație Bobocu-Buzău, absolut...
