Pina si analistii economici occidentali “s-au prins” ca multe produse „comuniste”, altadata ironizate pentru calitatea lor indoielnica, au redevenit pe placul cetatenilor la aproape 20 de ani de la caderea totalitarismului in Europa de Est, generind nostalgie in rindul celor batrini si curiozitate in rindul tinerilor. Biscuiti si batoane de ciocolata, dintre care unele si-au pastrat acelasi amabalaj de carton ca in perioada comunista, au reaparut in rafturile supermarketurilor si nu au niciun motiv sa invidieze, in materie de vinzari, marcile „capitaliste” consacrate. La noi au reaparut “Eugeniile” si ciocolatele cu Rom, la bulgari biscuitii Detka-Zakuska („Gustare de copil”), la unguri batoanele de ciocolata “Szerencsi”, iar in Croatia condimentul „Vegeta”, celebru in toata fosta Iugoslavie si in afara granitelor ei, a supravietuit caderii comunismului si ramine una dintre „emblemele” industriei alimentare. In Polonia, masina de spalat cu rotor Frania, foarte cautata intre anii 1950 si 1970, continua sa se vinda in numar de circa 40.000 de unitati pe an, iar in Germania de Est, pasionatii masinii Trabant s-au constituit in asociatii. Cit despre Dacia, nici macar noua “stapinire” (grupul francez Renault) n-a indraznit sa-i schimbe numele…
Scris de Ziarul National
Revansa Trabantului si a Eugeniei
Ultimele știri
Călătorul aerian = vaca de muls a companiilor low cost!
Inițial, companiile low cost LC au venit cu un concept nou prin care se scădeau prețurile biletelor de avion prin diverse scheme și manevre...
