Cauta

Falsificatorii de ceasuri de lux, marii cistigatori ai crizei

Oricit de incredibil vi s-ar parea, piata contrafacerilor de ceasuri de lux pare sa o duca de mii (sau poate ar trebui sa spunem de miliarde) de ori mai bine decit piata originalelor. Spre exemplu, daca in 1982, nivelul global al vinzarilor de contrafaceri era estimat a fi in jur de 5 miliarde de dolari, in 2009 el a ajuns la 250 de miliarde. O crestere spectaculoasa, daca tinem cont ca anul acesta majoritatea marilor manufacturi de haute horlogerie au suferit pierderi serioase (cu produsele din plaja de preturi cuprinsa intre 6 000 si 50 000 de euro fiind cele mai afectate). Si, in conditiile in care devine din ce in ce mai greu sa depistezi o contrafacere, pentru ca, mai nou, falsificatorii au invatat nu doar sa foloseasca materiale de calitate si sa scrie corect numele firmei pe care o pirateaza, ci si sa creeze mecanisme, nu e de mirare ca vamesii de pretutindeni se tem ca falsurile nu vor disparea prea curind.

Ultimele stiri

  • Telemedicina în România: de la pionierat la acces echitabil la îngrijire medicală
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 12 septembrie 2025 – Ai suficientă energie și umor bun
  • Alege ce citești
  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • VIDEO. Nicușor Dan admite: Procentul AUR „arată că acei 40% dintre români sunt exasperați”/„Arată o dezamăgire profundă”
  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Exit mobile version