Cauta

Gianni Morandi si puiul cu usturoi

L-am vazut pe Marcel Iures eclipsind megastaruri ca George Clooney, Nicole Kidman sau Bruce Willis. Prin urmare, nu e nimic iesit din comun in faptul ca, interpretind rolul tatalui din piesa lui Mimi Branescu, executa o noua lovitura de maestru. La rindul sau, actrita Gabriela Popescu ne-a convins, in toate registrele posibile, ca e o mare actrita. De aceea, partea cea mai surprinzatoare a spectacolului orchestrat de Alexandru Dabija, pe o partitura rupta din realitate de Mimi Branescu, este modul stralucit in care tinerii actori din distributie tin pasul cu maestrii. Gavril Patru (pe care
l-am vazut pina acum, mai ales in roluri de epoca, nu tocmai concludente) ofera publicului o placuta revelatie, intruchipindu-l pe Robert, fiul risipitor care se intoarce acasa pentru a-si obloji sentimentul crunt al ratarii. Se simte din prima clipa ca, intre tata si fiu, relatiile sint destul de incordate. Robert nu-l poate ierta pe tatal sau pentru ca, la citiva ani de la moartea mamei, a adus in casa o dama fisneata, pasionata de cosmeticale. Gabriela Popescu impleteste perfect aparenta de seriozitate, intelegere si caldura, cu fondul frivol si desucheat al personajului. Multumit cu noua sa partenera de viata (si cu bautura), batrinul tata are, in schimb, resentimente fata de cariera scriitoriceasca a fiului sau. Asta, chiar daca recunoaste ca fiul sau are dreptate, atunci cind scrie ca “viata e un rahat/noi sintem un rahat/totul e un rahat”. In realitate, Robert e un ratat (rima pentru rahat) din marea simfonie a ratarii compusa de Mimi Branescu. Tinarul isi revede colegii de scoala, naclaiti in aceeasi tragicomedie a disperarii. Cel mai bun prieten al lui, Petrica (Serban Pavlu) e un biet faiantar, insurat cu o femeie tifnoasa, Miuta (Mihaela Sirbu), care i-a facut doi copii si l-a primit in casa lui tata-socru. Paula (Ada Simionica), fata cu care ar fi vrut sa incropeasca o idila, cindva, e vinzatoare la chioscul cu bauturi si disponibila pentru o noua tentativa romantica. Mai apare in peisaj fostul lor profesor, Plesnea (Constantin Draganescu), un amarit care isi ineaca in alcool frustrarea cauzata de numirea nevestei sale pe postul de directoare a scolii din localitate. Toti acestia sint fascinati de faptul ca Robert a ajuns poet, in Bucuresti si, in aceasta calitate, calatoreste in lumea intreaga. Numai ca Robert e foarte departe de a fi un mare scriitor, iar la Bucuresti traieste in casa unei iubite, Roxana, pe care tocmai a lasat-o gravida. Si, cum nu e dispus sa-si asume paternitatea, s-a refugiat acasa, la tata. Desi situatia nu e tocmai vesela, spectacolul are foarte mult umor datorita dialogului scaparator si expresivitatii actorilor. Totul este atit de adevarat, incit, atunci cind pe scena se maninca asa-zisul pui cu usturoi, chiar ai senzatia ca simti miros de usturoi. Si, pentru ca tacimul sa fie complet, ne mai cinta si Gianni Morandi, nemuritorul “In ginocchio da te”! Cine si unde se intoarce in genunchi, ramine de vazut.

Ultimele stiri

  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Salut mental, nu doar fizic: cum Gen Z transformă comunitățile offline pentru „therapeutic-vacare rediscovery”
  • Călin Georgescu a aflat decizia instanței, după ce a contestat controlul judiciar. Ce a hotărât Tribunalul București
  • Iluzia pe care o spulberă moartea lui Charlie Kirk
  • Un nou director general la ELCEN, după ce Claudiu Crețu a ajuns în vizorul DNA
  • Va trece NATO – sau va eșua – Marele Test al Rusiei?
  • Discursul Ursulei von der Leyen: vocabular orwellian, amenințări și promisiuni goale
  • Exit mobile version