AcasăOldCum a scapat Sara din cutia sigilata

Cum a scapat Sara din cutia sigilata

Inspiratia (sau nevoia de bani?) ii imboldeste, ceva de speriat, pe creatorii de clipuri publicitare care scot la iveala noi si noi pro-
ductii apartinind genului comic. Iata doar citeva dintre filmuletele bur-
lesti ce vor sa ne convinga sa cumparam tot felul de lucruri
de care nu avem nevoie.

*Minute pentru oameni fara chef de vorba*

Inspirat din bancuri vechi, clipul unei companii de telefonie mobila ne prezinta un individ care se crede Baiazid, agitind sabia in mod suspect, spre un alt individ care sade pe jos. “Tu esti Mircea?” – intreaba amenintator Baiazid. Cu o expresie plictisita pe fata, cel de jos raspunde laconic: “Nu”! Semn ca n-are niciun chef de vorba, iar minutele si sms-urile oferite sub genericul “Vorba scurta, saracia omului”, nu-l intereseaza nici cit negru sub unghie. Nu e mai breaza nici cealalta reclama la telefonia mobila in care un tinar cu aer usor retardat se bucura pina la extaz ca poate, acum, s-o sune pe Mirela din cartier! Mare scofala! Merita sa faca atit tapaj daca o suna pe Mirela din Papua Noua Guinee sau Burkina Faso.

*Prajiturica pentru pitipoance*

Pentru ca prajitura lor nu se vinde prea bine, cei care o fabrica s-au gindit sa recurga la o promovare mai agresiva. In conceptia lor, agresivitatea inseamna cit mai multa galagie. Eroinele principale, niste zuze din specia care isi exprima entuziasmul prin racnete stridente, incep sa chiraie asurzitor la vederea prajituricii care, evident, n-o sa le faca mai destepte, in schimb, le va face mult mai grase. La fel de “creativa” este si reclama care trimbiteaza: “M…., gust puternic de portocala!”. Pai, daca e suc de portocale, ce gust ar trebui sa aiba? De gutaperca? De cirnati? De ceapa prajita? Se pare, insa, ca nici concurenta nu se simte mai bine. Macinati de procese de constiinta, producatorii bauturii maro, cu bule, care iti macina ficatul, au facut o completare hotaritoare in clipul si asa destul de gretos. Acum, limba taiata si ochiul scos converseaza cu un creier care seamana pina la confuzie cu un morman de balega. Astfel, avem si o sugestie olfactiva care ne tine departe de lichidul in cauza.

*Oligofrenia salveaza publicitatea din România!*

O companie care produce solutii de lustruit mobila ne propune un experiment original: gospodina Sara este sechestrata intr-o cutie de sticla sigilata (adica inchisa ermetic, deci fara aerisire) pentru ca, timp de o saptamina, sa observe daca s-a depus praf pe masuta! Foarte interesant, dar n-am aflat daca, la incheierea experimentului, Sara mai era vie! In schimb, am aflat ce vrea sa spuna reclama la o firma de cablu. Un fel de Tarzan, cu simptome de grava debilitate mintala, se napusteste in casa unui cetatean, cautind-o pe Jane si, dupa ce omul ii arata mai multe femei, la televizor, oligofrenul baga telecomanda in gura. Mesajul? D… – solutia ideala pentru inapoiati mintal. Cam aceeasi este ideea si in spotul cu berea “pentru cei care fac treaba sa mearga”, in care vedem un sef nervos, ridiculizat de un subaltern care face pe mascariciul in spatele lui. Morala fabulei: cind treaba merge prost, putina bascalie o face sa mearga, in continuare, la fel de prost.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
48 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger