Cauta

Zelenski ne minte pe față și își bate joc de România! Ucraina a început lucrările de dragare pe „Bâstroe”

Zelenski ne minte pe față și își bate joc de România! Ucraina a început lucrările de dragare pe „Bâstroe” - Ziarul National

Kievul ne minte pe față. Ce face, de fapt, Ucraina pe brațul Bâstroe

Autoritățile române se tem că Ucraina a început lucrări de adâncire a canalului Bâstroe pentru a permite navigația vaselor maritime, iar eventualele lucrări ar putea afecta biosfera Deltei Dunării.

Navele fluviale (în special șlepuri) au voie să tranziteze Canalul Bâstroe, în urma unui acord între Ucraina și România, de vara trecută. Șlepurile pot naviga pe un șenal navigabil care are o adâncime de maximum trei metri.

Ucraina susține ca lucrările pe Canalul Bîstroe sunt pentru „întreținere”

Operațiunea de dragare a canalului ar permite accesul navelor maritime din Ucraina spre Marea Neagră pe această cale navigabilă. Asta înseamnă că adâncimea Canalului Bâstroe ar crește până la peste șapte metri, atât cât este necesar pentru navigația unor vase maritime.

Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani, a transmis sâmbătă Ambasada Ucrainei la București, cu referire la lucrările de pe canalul Bâstroe.

Conform acestora, toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfășurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operațională curentă și vizează exclusiv întreținerea căii navigabile, adică asigurarea siguranței navigației prin menținerea caracteristicilor tehnice actuale, precum și eliminarea consecințelor de colmatare naturală.

Lucrările se fac de mai mulți ani

Reprezentanţii Ambasadei au explicat că astfel de lucrări se fac de mai mulţi ani şi că partea ucraineană a informat, în august anul trecut, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos privind lucrările planificate.

„Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani în zonele specificate și convenite, în conformitate cu normele legislației ucrainene, acordurile și convențiile internaționale. În august 2022, partea ucraineană a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate. În cazul în care partea ucraineană va planifica implementarea proiectelor majore diferite de cele operaționale curente, partea română va fi informată în prealabil și va avea loc convenirea acestora în conformitate cu legislația în vigoare, acordurile și convențiile internaționale”, se arată în precizările făcute de ambasadă.

Ultimele stiri

  • Ciclonul Cassio lovește Europa: fenomenul meteo ajunge și în România, avertizează ANM
  • Superluna din decembrie luminează cerul: ultima apariție spectaculoasă a anului
  • BEC spune STOP: clipul cu Nicușor Dan și Drulă filmat la Cotroceni, declarat ILEGAL!
  • VIDEO Cum arată DN1 după ce s-a surpat la Comarnic. Va fi coșmar să mergi la munte de Sărbători
  • Alege ce citești
  • Miliardele Capitalei le-au luat mințile / „Dreapta” pierde indiferent cine câștigă
  • România, Grecia și Bulgaria își consolidează cooperarea în domeniul infrastructurii de transport
  • Demență totală. Guvernul scoate din piață toate soiurile de legume, fructe și cereale românești
  • Companiile Big Tech, noile Soviete
  • Trump și diplomația neconvențională
  • Exit mobile version