AcasăNewsWC-ul în curte, un brand românesc

WC-ul în curte, un brand românesc

România a ajuns singura ţară din Uniunea Europeană unde peste un sfert din populaţie are toaleta în curte. Aşa-i viaţa la ţară:  nema infrastructură şi canalizare publică, dar internet în casă.

Peste un sfert (27,7%) din populaţia României trăia, în 2018, într-o locuinţă care nu avea toaleta în interiorul casei, un procent de peste zece ori mai mare decât media de 2,1% înregistrată la nivelul Uniunii Europene, arată datele publicate de Eurostat, cu ocazia Zilei mondiale a toaletei (World Toilet Day). România este urmată la distanţă de Bulgaria unde 15,3% din populaţie are toaleta în afara casei, Lituania (10,6%), Letonia (9,9%) şi Estonia (5,3%). La polul opus, în nu mai puţin de 19 state membre UE, ponderea populaţiei care trăia în 2018 într-o locuinţă care nu avea toaleta în interiorul casei era mai mică de 1%, în cazul Germaniei, Luxemburgului, Olandei şi Suediei procentul fiind apropiat de zero. Comparând situaţia din 2010 cu cea din 2018, ponderea populaţiei care trăieşte într-o locuinţă care nu are toaleta în interiorul casei a scăzut la nivelul UE cu 1,2 puncte procentuale, de la 3,3% până la 2,1%, în timp ce în România a scăzut cu 13,2 puncte procentuale, de la 40,9% până la 27,7%. Circa 4,5 miliarde de oameni de pe glob trăiesc fără acces la condiţii sigure de salubritate (WC-uri), în ciuda dreptului recunoscut la apă şi igienă. (R.J.)

author avatar
National
150 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger