AcasăNewsVestul, atac furibund la economia românească

Vestul, atac furibund la economia românească

Noile reglementări UE vor interzice șoferilor români să doarmă la hotel

Țările dezvoltate din Vestul Europei au declanșat un război fățiș la adresa unuia dintre cele mai importante sectoare ale economiei românești. Este vorba despre serviciile de transport rutier, care au încasat anul trecut din exporturi 6,15 miliarde de euro. Companiile românești acuză faptul că discriminările și opresiunile la care sunt supuse vor trece la un nou nivel, Uniunea Europeană pregătind un pachet legislativ care le va scoate de pe piață.

Noile reglementări UE vor interzice șoferilor români să doarmă la hotel

Companiile românești de transport rutier se plâng că sunt vânate zilnic de autoritățile din Germania, Franța, Belgia, Austria și Olanda, care le dau amenzi, le sechestrează marfa, le hărțuiesc angajații, obiectivul final urmărit de acestea fiind racolarea șoferilor români, dar și mutarea firmelor cu capital românesc în țările lor, pentru a plăti acolo taxe și impozite. Fenomenul a fost sesizat chiar de Consiliul Concurenței, în raportul ”Comerțul exterior al României și barierele existente pe piețele europene”, care admite existența piedicilor și discriminărilor la adresa transportatorilor români. În cazul exporturilor serviciilor de transport rutier, se observă faptul că în țările unde transportatorii români operează cu preponderență (Germania, Italia, Austria, Belgia), reglementările discriminatorii sunt peste media europeană din acest sector de activitate. Printre acestea se află interzicerea efectuării repausului săptămânal al șoferilor profesioniști în cabina camionului, prin legislația împotriva dumping-ului social adoptată de Franța, Belgia, Germania, urmate de alte State Membre UE. Această măsură este considerată discriminatorie pentru șoferii din țările din estul Europei, ca urmare a faptului că aceștia fie sunt nevoiți să efectueaze curse relativ scurte, fie înregistrează costuri și controale suplimentare din partea autorităților comparativ cu șoferii vestici. Totodată, se observă barierele generate de timpii foarte mari de așteptare la punctele de trecere a frontierei dintre România și țările vecine, care afectează și perturbă grav operațiunile internaționale ale transportatorilor români, atât la frontiere interne ale Uniunii Europene, cât și la cele externe”, se arată în raportul Consiliului Concurenței.

Uniunea Europeană vs România

Parlamentul European pregătește o măsură mai mult decât controversată prin Pachetul Mobilitate 1, care va provoca falimentul transportatorilor români. Potrivit acestuia, șoferii ar urma să fie plătiți în regim de detașare, la nivelul minim din statele în care lucrează, ceea ce ar conduce la creșterea costurilor pentru transportatorii români. Totodată, șoferii vor fi obligați să revină în țara la fiecare 3-4 saptamani. Având în vedere faptul că o parte însemnată din activitatea de transport se concentrează pe principalele piețele din Europa (Franța, Germania, Olanda, Belgia etc.), pentru un șofer din zona respectivă este relativ facilă întoarcerea acasă la 3-4 saptamani, comparativ cu un șofer din Est, ca urmare a costurilor de transport. Pachetul modifică și regulile de cabotaj, care va conduce la reducerea semnificativă a încasărilor pentru transportatorii români, care vor fi obligați să aștepte 5 zile între două transporturi efectuate.

Abuzuri în lanț

Președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, semnalează că firmele românești au început deja să se mute în Europa, pentru că nu mai suportă abuzurile țărilor din Vest. ”Merg în parcări, întreabă șoferii unde au dormit, blochează camioanele în parcare, iau actele șoferilor, sechestrează mărfurile, dau amenzi peste amenzi pentru tot felul de aberații, caută nod în papură, asta se întâmplă în toată Europa. Și asta pentru că am devenit foarte competitivi, pentru că toți clienții din Germania, Austria preferă transportatorii români, pentru că ai lor nu vor să intre în România, din cauza infrastructurii, refuză să ia comenzi pe România și cum România, din păcate, depinde de importurile masive, atunci totul se mișcă cu transportatorii români. Mai mult, pe transportatorii români îi plătesc cu jumătate din tariful european pe același tip de transport. Profită de noi ca piață de desfacere, cu salariați plătiți prost, profită de noi cu servicii de transport plătite prost. Mai nou, ce vor ei, să-și completeze șoferii la nivel european cu români, bulgari, moldoveni, pe salarii mult mai mici decât ale șoferilor lor, să-i mute cu tot cu copii acolo și să-și dea refresh la ceea ce le lipsește și la ceea ce ne lipsește și nouă, forța de muncă. Iar pasul doi este să mute firmele care vor să mai facă bussines în contextul ăsta în țările lor, ca să plătească acolo taxele și impozitele. Noi, prin serviciile astea de transport, pentru faptul că am invadat Europa, la propriu, aducem foarte multă valută în țară, 6% din PIB. Influența în stabilitatea economică și așa precară a României o au transportatorii, pentru că toți clienții plătesc în euro. Dacă apare Pachetul de mobilitate 1 în forma propusă, firmele românești se scufundă”, ne-a declarat Augustin Hagiu, președintele FORT.

 

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.173 afisari

8 COMENTARII

  1. fumigene comuniste in articol, firmele romanesti de transport se poarta execrabil cu soferii, intrarea in europa se face cu respectarea conditiilor de munca a angajatilor

    • Fumigene de la droguri doar in capul tau de lepra mai furiosul. Este o realitate ca tot ce este capital românesc trebuie distrus. Dar din poziția de slugoi, nu ai cum sa iti dai seama si mai ales cand creierul tau este cat circumferinta unei monede

  2. Kknarii ca fast and furious ies ca ciupercile dupa ploaie.
    Papagalul de la Cotroceni o sa va vanda pe 2 lei. Si pe langa sapca americana, o sa primeasca tricoul francez si adidasi germani.
    Votati jegul si o sa traiti bineeee.

  3. Rizea Psd cautat de interpol. Lumea spune ca a fugit in Transnistria. Eu banui ca e in Madagascar in renchul lui Mazere are visuri sa inteleaga si Eba scoala Bârnă ca intr-o zi sa ajunga hat in paradis in Costa Rica…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger