Guvernul Orban a aplicat o lovitură năucitoare românilor, anulând licitația pentru proiectarea și construcția Autostrăzii Comarnic-Brașov, care ar fi trebuit finalizată în 2024. Măsura liberalilor va face ca realizarea celei mai importante autostrăzi să mai întârzie cel puțin 10 ani.
Traficul de coșmar de pe DN1, dintre Comarnic și Brașov, unde se creează cozi uriașe în fiecare weekend, nu va lua sfârșit prea curând. Decizia Guvernului Orban de a o lua de la zero cu proiectul construcției celei mai importante autostrăzi va prelungi cu cel puțin 10 ani finalizarea acestui obiectiv. ”Guvernul va lua în discuţie şi va adopta o ordonanţă de urgenţă prin care acel parteneriat public-privat propus de Vâlcov şi Dăncilă devine istorie. După momentul anulării parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic – Braşov va fi predat către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Noi vom veni în faţa Guvernului şi vom spune care sunt soluţiile pentru construirea autostrăzii Comarnic – Braşov. Autostrada Comarnic – Braşov reprezintă un obiectiv major, se va realiza. Până începe construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov avem obligaţia să găsim rute alternative”, declara ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Totodată, potrivit afirmațiilor premierului Ludovic Orban, autostrada Comarnic-Brașov ar urma să fie făcută cu bani de la buget, deoarece nu poate fi finanțată cu fonduri europene. ”Prima variantă ar fi să o facem în regim Parteneriat Public Privat, dar doar în parteneriat cu o instituție financiară internațională, indiferent care este ea… Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică”, declara Ludovic Orban.
Românii, victime ale războiului politic
Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, susține că proiectarea și construcția autostrăzii Comarnic-Brașov ar fi trebuit să înceapă din acest an, dacă Guvernul Orban ar fi semnat contractul. ”Noi am avut, ca și Guvern, o dublă abordare a acestei probleme. Pe de o parte, am mers pe parteneriatul public-privat și, pe de altă parte, am făcut acest proiect obiectiv strategic de interes național. Dacă parteneriatul public-privat ar fi eșuat, ceea ce nu este cazul, pentru că în momentul în care am plecat de la guvernare am lăsat contractul cu consorțiul chinezo-turc dat către Comisia Națională de Prognoză gata să fie semnat, atunci am fi găsit niște proceduri de licitație mult mai simple pentru construirea acestui obiectiv, de aceea l-am și declarat obiectiv strategic de interes național. Practic, prin anularea proiectului de către acest guvern inconștient, că altfel nu îl pot numi, se prelungește cu foarte mulți ani implementarea și finalizarea autostrăzii. Dacă am fi semnat contractul cu acest consorțiu turco-chinez la sfârșitul anului 2019, cum anticipasem, în patru ani se termina autostrada. Ceea ce spune Ludovic Orban acum este o minciună, pentru că nu are cum, dacă începe alte proceduri, să termine mai devreme de 10 ani sau, în cel mai fericit caz, dacă lucrurile merg strună, în vreo opt ani. Ei practic au omorât acest proiect doar pentru simplul fapt că a fost făcut de PSD și să nu cumva să își asume meritele PSD. Au anulat un proiect în care aveau un contract gata să-l semneze și care nici nu greva bugetul țării atât de mult. Acum vor să facă iar studii de fezabilitate, ceea ce va însemna că se va construi autostrada în vreo10-15 ani. Asta a făcut Orban și în mandatul lui, în 2007, avea o mulțime de bibliorafturi cu studii de fezabilitate și niciun kilometru de autostradă sau drum construit”, ne-a declarat Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor.
Spania este ţara din Europa cu cei mai mulţi kilometri de autostradă din lume: peste 13.500 km. Multe din aceste autostrăzi sunt însă foarte puţin circulate, ceea ce face ca la unele ore ale zilei să fie complet pustii. Majoritatea facute dupa bumul constructiei din 2004.Deci le-a luat o viteza de 16 ani sa le faca si sa se claseze pe locul 2 ca putere in lume dupa superputerea China la autostrazi.
Noi ne cacam de 30 de ani sa facem un muc de autostrada 40 km intre Campina si Bv.pe care faci 7 ore.
Adica voi si varu Jan puliticu nu noi.
Si bulguri si Muntenegru e posibil si Kosovo ce ne da clasa.
Ma da voua nu vi rusine?
Carpe’n drum cu aere de reformatori puliticieni?
Ce a facut usa cand ne-a sabotat tara cu Bechtel?
Altfel ne cer vize vor sa fim de incredere. Cu cine?
Cand au aflat stapanii Coloniei,usa si use,au dat jos guvernarea ce isi propusese ca pana in 2024 flinticul de autostrada sa fie terminat.I-au ridicat pe acesti mercenari liberali la guvernare sa blocheze Colonia ca prea si-o luase in cap si luase prea mult avant(turi)economic.Asa a crescut deficitul de la 2,6% la 04.11.2019 la 4,6% la 31.12.2019.Tot asa au disparut 40 de miliarde de lei in 2 luni si 15 zile,fara a aduce probe unde s-au dus,cica in plati neefectuate,datorii nestinse etc.,manipulari gretoase.
10 ani? NICIODATA. Spre satisfactia celor care au votat ciuma galbena.