AcasăNewsVasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere...

Vasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere a ASF

Reiterăm faptul că această schimbare în conduita ASF a apărut fără ca între timp să fi intervenit vreo modificare legislativă care să o justifice.

În acest context, revenim cu aceeași întrebare legitimă: Cand a gresit departamentul petitii al ASF interpretând aceeași normă, până în luna martie 2020 sau după luna martie 2020, când a emis un punct de vedere total opus celui inițial?

  1. Referitor la modalitatea în care ASF răspunde la reclamațiile înregistrate, prin preluarea punctului de vedere al asigurătorului

În nenumarate cazuri, s-a constatat că în loc de a verifica temeinicia notelor de fundamentare transmise de către societățile de asigurări, preia explicațiile și punctele de vedere incalificabile exprimate de aceștia cum ar fi stabilirea despagubirilor prin raportare la ”nivelul de trai din Romania”, iar nu la prejudiciul efectiv suferit (practică întâlnită la Euroins Romania Asigurare-Reasigurare) sau solicitarea unui număr de zece facturi anterioare și ulterioare (aferente altor servicii prestate  unor terti)  celei depuse la dosarul de daună  (practică utilizată de societatea City Insurance), demonstrând veleități de autoritate de control fiscal precum ANAF.

Pentru a demonstra verificitatea susținerilor noastre, pe care ASF le-a calificat în mod nejustificat ca fiind triviale, atașăm prezentei documente (Anexa4) care atestă identitatea ideilor exprimate de ASF și asigurători.

  1. Referitor la costurile generate de modalitatea în care ASF gestionează petițiile/reclamațiile

Un alt element pe care dorim să-l tratăm în cadrul prezentei subsecțiuni vizează costurile generate de modalitatea în care ASF înțelege să-și îndeplinească atribuțiile,  refuzând să ia măsurile necesare pentru stoparea abuzurilor care generează un număr tot mai mare de petiții/reclamații.

Pe baza informațiilor publicate de ASF, a fost determinat un cost de aproximativ 300 de lei pentru fiecare raspuns la petițiile/reclamațiile înregistrate.

Pentru că anul trecut numărul acestora a crescut exponențial, doamna Doina Dascălu, prim-vicepreședinte ASF, a fost nevoită să aloce resurse suplimentare pentru a face față valului de reclamații care punctau gravele nereguli ale pieței de asigurări.

A fost necesară detașarea unor persoane din cadrul Fondului de Garantare al Asiguraților (FGA), care să asiste personalul ASF doar cu activitatea de gestionare a reclamațiilor, activitate în care au fost implicați inclusiv consilierii din cabinetul doamnei prim-vicepreședinte, la care se adaugă alte persoane din cadrul ASF. Este incredibil cum conducerea ASF, în loc de a disciplina piața de asigurări, a ales să le permită societăților de asigurare realizarea unor venituri de zeci de milioane de euro, calcând în picioare drepturile pagubiților (prin refuzul de a soluționa dosarele de daună conform legii, neachitarea despăgubirii sau diminuarea nejustificată a acesteia, etc.)

În tot acest timp, ASF a fost nevoită să detașeze o armată de oameni a căror singură activitate constă în gestionarea reclamațiilor.

Ar fi intersant ca Parlamentul Romaniei și/sau Curtea de Conturi a României să solicite conducerii ASF  informații privind numărul persoanelor implicate în anul 2019 în activitatea de gestionare a reclamațiilor și ce buget de salarii  și logistică a presupus această activitate. Ceea ce se cunoaște cu certitudine este faptul că salariile nete lunare ale celor implicați în procesul de raspuns la reclamații a depășit 75.000 de euro pe lună, sumă la care se adaugă taxele către bugetul de stat și cheltuielile cu logistica.

Pentru ce toate acestea? Pentru că actuala conducere a ASF prefera să plătească aproximativ un milion și jumatate de euro/an salariile și logistica necesară, decât să ”deranjeze” asigurătorii prin măsuri eficiente care să asigure conformarea acestora cu legea și, implicit, reducerea numărului de reclamații.

  1. Referitor la dreptul cesionarilor de a formula reclamații către ASF în baza cesiunilor de creanță și refuzul ASF de a (mai) recunoaște validitatea acestui mecanism

Cu privire la acest subiect, apreciem că sunt necesare o serie de clarificări prealabile, care să perimită o înțelegere corectă a scopului, efectelor și modalității în care mecanismul cesiunii de creanță funcționează în domeniul asigurărilor auto.

În contextul abuzurilor existente pe piață, descrise de COTAR inclusiv în cuprinsul Scrisorii Deschise, persoanele păgubite, care, prin ipoteză, nu au nicio culpă în producerea accidentului soldat cu pagube, se confruntă cu un număr tot mai mare de obstacole și piedici în calea valorificării drepturilor lor legitime. Acestea constă în refuzul asigurătorului de a efectua constatarea în condițiile legii, refuzul de a achita despăgubirea sau reducerea nejustificată a acesteia, existența unor presiuni considerabile din partea asigurătorilor pentru acceparea unor soluții de reparație improprii, stabilite unilateral de asigurători, cu promisiunea că în acest caz soluționarea dosarului de daună  (și, implicit, plata despăgubirii) se va realiza cu celeritate, etc.

author avatar
Andrei Coman
2.269 afisari

3 COMENTARII

  1. Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
    Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
    Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
    Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger