AcasăNewsVasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere...

Vasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere a ASF

Din punctul de vedere al COTAR, comparația pe care ASF o face între media petițiilor/reclamațiilor analizate și solutionate la nivel european și piața din România este forțată și realizată doar în scopul de a denatura situațaia reală și de a distrage atenția de la gravele probleme existente. Susținem acest lucru deoarece contractele în vigoare la sfârșitul anului pe care piața europeană le ia în calcul sunt contracte anuale, în timp ce în România există contracte încheiate inclusiv pe o lună, două, etc.

Totodată, arătam că, în anul 2018, în Germania au fost depuse un număr de 360 de petiții, în condițiile în care erau în vigoare 40.391.825 de polițe (un număr de 16 societăți nu au comunicat acest indicator). Rezulta  ca la 1000 polițe RCA valabile la 31.12.2018, au fost înregistrate 0,0088 reclamații. Nu se cunoaște această situație pentru România deoarece ASF nu a facut public acest indicator și oricum nu poate fi mai mic decat în Germania și implicit decât media europeană.

În aceste condiții, onorații destinatari ai acestui document vor putea concluziona dacă într-adevăr situația semnalată de COTAR are la bază ”inexactități și interpretări răuvoitoare” sau dacă, dimpotrivă, acesta nu face decât să semnaleze probleme reale cu care se confruntă piața de asigurări. În mod normal, existența unor probleme care genereză aproximativ 25.000 de reclamații din partea cetățenilor într-un singur an, ar face orice funcționar/autoritate publică de bună credință să-și pună serioase întrebări cu privire la eficacitatea activității sale.

În ceea ce privește modalitatea în care autoritățile competente din cele două țări (România și Germania) se raportează la petițiile/reclamațiile primite și gestionează activitatea de înregistrare și soluționare a acestora, facem următoarele precizări, dovedite prin înscrisurile atașate prezentei adrese:

  • În cazul BAFIN (Germania) o petiție/reclamație se poate înregistra prin e-mail, fax, scrisoare în format letric și prin intermediul unei aplicații on-line dedicate;
  • În cazul ASF (România), o petiție/reclamație nu poate fi înregistrată prin e-mail, nu poate fi înregistrată prin Fax, nu poate fi transmisă prin scrisoare în format letric sau depusă la registratură, însă poate fi depusă prin intermediul unei aplicații on-line, cu mențiunea că, pe timpul stării de urgență, aceasta aplicație a permis doar un număr limitat de reclamații, până în momentul în care consiliul ASF a fost notificat și a remediat după câteva săptămâni acest abuz față de consumatori.
author avatar
Andrei Coman
2.269 afisari

3 COMENTARII

  1. Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
    Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
    Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
    Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger