Pentru o corectă înțelegere a dimensiunii derapajelor existente, vom prezenta situația reclamațiilor defalcat pe categorii/domenii:
- Comparație între piața românească și cea germană pentru produsul RCA + CASCO.
Transmitem atașat o situație a reclamațiilor pe piața din Germania în anul 2018 (Anexa 1). Documentul are mai multe file, fiind structurat pe clase de asigurări. Situația la care facem referire se regăsește la fila Bschw_KFz, adică “Plangeri Auto” (în germană – Beschwerden Kraftfahrzeug). În acest document se regăsește evidențiat cu culoare roșie numărul de petiții din clasa de asigurări auto, pentru fiecare asigurator în parte, precum și numărul total al reclamațiilor pentru anul 2018.
După cum se poate constata, în timp ce România are 24.200 de reclamații la adresa pieței de asigurări auto, Germania a înregistrat doar 1.162 astfel de reclamații, deși piața auto din Germania este de peste 8 ori mai mare decât cea din România, având peste 65 de milioane de autovehicule înscrise în circulație.
- Comparație între piața românească și cea germană doar pentru produsul RCA
Dacă vom analiza numărul de petiții/ reclamații doar pentru clasa RCA, comparația este absolut dramatică pentru România. În documentul denumit Situație reclamații din Germania 2018 există un tabel denumit Bschw_Haftpflicht, adică “Plangeri Asigurari Obligatorii” = Reclamații RCA. În acel tabel (Anexa 2) veți găsi evidențiate cu roșu toate reclamațiile înregistrate de piața germană pentru produsul RCA.
În anul 2018, în Germania au fost înregistrate în total 360 de reclamații pentru produsul RCA.
În România, din totalul celor 25.679 petiții înregistrate de ASF, 91,94% vizau produsele RCA, adică un număr de 23.609 de petiții pentru produsul RCA în România.
Subliniem faptul că aceste cifre sunt cu atat mai zguduitoare, în contextul în care piața de asigurări auto din Germania este de aproximativ 8 ori mai mare față de cea din România.
Pa, Roșu! Drum bun, Dascălu!
Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?
asta nu este membru pmp?