AcasăNewsVasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere...

Vasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere a ASF

  1. Concluzii și solicitări adresate consiliului ASF

În considerarea celor descrise mai sus, apreciem că ASF, în calitate de autoritate a statului finantață din fonduri publice este datoare să răspundă la următoarele întrebări ce țin de activitatea sa de arbitru al pieței de asigurari:

  1. De ce dureaza 3 – 6 luni pentru soluționarea unui dosar de daună și acordarea despăgubirii?
  2. De ce într-o țară cu un număr de peste 8 ori mai multe contracte de asigurări auto sunt înregistrate de 21 de ori mai puține reclamații? (Germania – 1.162 reclamatii auto, România = 24.200 de reclamații la adresa pieței de asigurări auto).
  3. Cum explicați interpretările diametral opuse date de ASF prevederilor legale referitoare la dreptul cesionarilor de a formula petiții/reclamații către ASF, în contextul în care nu a intervenit nicio modificare legislativă care să justifice modificarea conduitei ASF? Când a săvârșit ASF o încălcare a legii? Până în luna martie 2020 sau după luna martie 2020, când a emis un punct de vedere total opus celui inițial? Va răspunde cineva din ASF pentru această aberație?
  4. De ce scrisoarea transmisă de ASF către Guvernul României nu a fost însoțită de studiul de impact care a condus la concluzia că tarifele RCA vor crește în perioada următoare, din cauza unei eventuale proceduri de suspendare temporară a polițelor RCA?
  5. De ce tariful de referință a primei RCA a crescut, în condițiile în care cei trei paramateri principali care sunt luați în calcul pentru stabilirea primei RCA – frecvența daunei, severitatea daunei și prima de risc – se situeaza la un minim al ultimilor 5 ani?
  6. Cum vă explicați faptul că asigurători din țări cu instituții eficiente de supraveghere a pieței (spre exemplu: Statele Unite ale Americii) au decis să nu majoreze prețul asigurării RCA, ci, dimpotrivă, au decis restituirea către asigurați a unor sume importante de bani (peste 800 milioane de dolari) pentru perioada în care transportul este restricționat pentru perioada pandemiei COVID – 19? De ce în Roâania nu este posibil acest lucru sub supravegherea ASF?
  7. De ce ASF nu s-a autosesizat la afirmațiile UNSAR care sustin nici mai mult, nici mai puțin, decât faptul că în perioada în care firmele de asigurări nu încasează bani din cauza suspendării polițelor RCA, nu vor mai exista bani pentru plata daunelor?
  8. În ce constă, în realitate, supravegherea realizată de ASF, daca UNSAR recunoaște public faptul că asiguratorii din România nu au bani pentru plata daunelor dacă le scad încasările?
  9. Ce se va întampla cu societațile de asigurări în momentul în care le vor scadeă încasările? Vom asista la noi episode ASTRA și CARPATICA?
  10. De ce lipsesc din acest raportul privind piața de asigurări, informații esențiale referitoare la procentul dosarelor de daună achitate integral de către piața așa-zis supravegheată? Considerați rușinoasă o recunoaștere publică a faptului că sub 20% dintre dosarele de daună sunt achitate integral de catre asigurători?
  11. Cum explică ASF faptul că în contextul unei creșteri de la 10.549 la 25.679 a numărului reclamațiilor în cursul anului 2019 și indiferent de numărul și gravitatea faptelor constatate, asigurătorii au primit cele mai blânde sancțiuni posibile din punct de vedere legal?
  12. Ce amenda a primit Euroins pentru refuzul sau omisiunea de a actualiza, timp de 3 luni de zile, informațiile afișate pe website-ul propriu referitoare la numarului de reclamatii formulate împotriva sa? Reamintim că în lipsa sesizărilor publice ale COTAR cu privire la acesta, Euroins ascundea și astăzi informații relevante privind conduita sa față de consumatori. La data de 24.04.2020, această societate prezenta situația petițiilor pentru luna decembrie 2019, în condițiile în care trebuia sî îți actualizeze datele pentru luna martie 2020!
  13. De ce ați decis retragerea administratorul special – FGA – de la societatea Euroins, în condițiile în care acest asigurător are în continuare același comportament abuziv în relația cu pagubiții, având o medie de aproape 1500 de reclamații pe luna?
  14. Câte notificări a înregistrat România în ultimele 16 luni, de când ați preluat dvs. mandatul, pentru daunele externe neachitate de către City Insurance și Euroins?
  15. Ce măsuri concrete a luat ASF pentru reglementarea situației și care este valoarea sumelor neachitate de către cele două companii de asigurări?
  16. Câte persoane au fost implicate în cursul anului 2019 pentru a raspunde la reclamații? Care a fost bugetul de salarii și bugetul cu logistica aferentă pentru ca ASF să raspunda la reclamații în anul 2019?
  17. Cine a avut de câștigat din netranspunerea în norme a prevederilor Legii nr. 132/2017?
author avatar
Andrei Coman
2.117 afisari

3 COMENTARII

  1. Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
    Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
    Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
    Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger