AcasăNewsVasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere...

Vasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere a ASF

  • ASF nu a emis nici până în prezent norma de aplicare privind suspendarea contractului RCA, în aplicarea prevederilor art. 6 punctul 6 din Legea nr. 132/2017, conform cărora

“(6) Contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului care a încheiat un contract RCA pe perioada suspendării dreptului de circulaţie al vehiculului conform prevederilor legale sau pe perioada imobilizării vehiculului, cu obligaţia depunerii plăcuţelor de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat. Procedura suspendării şi a cazurilor de imobilizare se stabileşte prin reglementări comune ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Transporturilor, A.S.F. şi Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.” – Art.6, punctul 6, Legea 132/2017

  • ASF a transpus în mod greșit, în cuprinsul normei de aplicare a Legii nr. 132/2017, mecanismul privind despăgubirea pentru lipsa de folosință a autovehiculului avariat

Desi Parlamentul României a dorit ca pagubitul RCA să fie despăgubit pe durata reparației autovehiculului avariat, ASF a restrâns acest drept al pagubitului, prin stabilirea unui algoritm care prevede împarțirea timpului de reparații la 4, rezultând astfel numarul de zile de închiriere a unui autovehicul.

Acel algoritm favorizeaza economic societățile de asigurări, în dauna pagubiților RCA. Subliniem faptul că între timpul real de indisponibilizare a autovehiculului și numarul de zile rezultate în urma algoritmului stabilit de către ASF există o diferență de 3-4 ori.

Spre exemplu: pornind de la algoritmul stabilit de către ASF, în opinia asigurătorilor, pagubitul RCA nu are dreptul să primească despagubire pentru utilizarea autovehiculului închiriat în perioada zilelor libere (weekend și zile libere reglementate). În condițiile în care o reparație durează în medie 2-3 săptămâni, pagubitului RCA îi sunt decontate doar 4 – 5 zile de închiriere a autovehiculului.

Această situație contravine prevederilor art. 11. alineat (2) din Legea 132/2017 conform cărora:

Fără a se depăşi limitele de răspundere prevăzute în contractul RCA, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (4) şi (5) şi în condiţiile în care evenimentul asigurat s-a produs în perioada de valabilitate a contractului RCA, asigurătorul RCA acordă despăgubiri în bani pentru:

  1. d) prejudicii reprezentând consecinţa lipsei de folosinţă a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a vehiculului, pe baza opţiunii persoanei prejudiciate;”
  • Normele emise de ASF pentru punerea în aplicare a Legii nr. 132/2017, reglementează mecanisme discriminatorii pentru despagubirea păgubiților RCA străini, pe de o parte, și pagubitii RCA din Romania, pe de altă parte.

Concret, arătăm că pentru cetățenii români se aplică prevederile art. 24 alineat (1) din Norma ASF nr. 20/2017 conform cărora:

În cazul daunelor la vehicule despăgubirea are în vedere acoperirea costurilor privind:

  1. a) readucerea la starea anterioară producerii accidentului

(4) Evaluarea costului prevăzut la alin. (1) lit. a) conţine costul reparaţiilor părţilor componente sau pieselor avariate sau costul de înlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, de demontare şi montare aferente reparaţiilor şi înlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul.”

author avatar
Andrei Coman
2.269 afisari

3 COMENTARII

  1. Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
    Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
    Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
    Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger