AcasăNewsVasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere...

Vasile Ștefănescu, șeful COTAR: E un haos total la nivel de conducere a ASF

Argumentul ASF în sensul că prevederile art. 163  alin. (51) din Legea nr. 237/2015 conțin o derogare de la prevederile O.G. 2/2001 care permite aplicarea unei singure sancțiuni, chiar dacă se constată două sau mai multe abateri, nu poate fi primit. Așa cum rezultă chiar din textul indicat, acesta conține o derogare doar pentru situația în care au fost constatate simultan (prin același act) mai multe contravenții.

În toate celelalte cazuri, când se constată săvârșirea mai multor contravenții distincte, la intervale de timp diferite, legea impune aplicarea unei sancțiuni punctuale pentru fiecare dintre acestea.

  1. Referitor la faptul că ASF nu a respectat termenele din legea RCA pentru a emite norme adecvate de aplicare a Legii nr. 132/2017.

Deși pentru această operațiune ASF avea termen de 30 de zile de la data publicarii Legii nr. 132/2017 în Monitorul Oficial, au trecut aproape 3 ani fără ca acest lucru să se fi întâmplat, această nerespectare a legii aducând severe prejudicii asigurătilor și pagubiților RCA, însă profituri uriașe firmelor de asigurări care au invocat faptul că nu există norme de aplicare a legii RCA.

Din această perspectivă avem în vedere următoarele neregularități în activitatea Autorității însărcinate cu supravegherea pieței de asigurări:

  • ASF nu a transpus în cuprinsul unei norme de aplicare prevederile privind modul de despăgubire a victimelor accidentelor de circulație în baza unui sistem de puncte traumatice. Reamintim că sub acest aspect, prevederile art. 22 punctul 5 lit. a din Legea nr. 132/2017 impun următoarele:

“(5) Stabilirea despăgubirii pe cale amiabilă se realizează pe baza următoarelor   criterii generale de evaluare:

  1. despăgubirile cuvenite persoanelor prejudiciate ca urmare a vătămării integrităţii corporale ori a sănătăţii persoanelor se stabilesc prin ordin comun emis de Ministerul Sănătăţii şi A.S.F., în baza punctajului comunicat de Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici” Bucureşti;
  • ASF nu a transpus în norma de aplicare modalitatea de despăgubire a lipsei de folosință pentru transportatori, în condițiile în care pentru perioada reparației autovehiculului, aceștia nu pot inchiria un autovehicul din aceeași clasa sau clasa inferioară celui avariat, întrucât anumite tipuri de transport necesită licență care nu poate fi transferată pe un autovehicul închiriat, licența de transport fiind emisă pe o anumită serie de sașiu a autovehiculului.

Pentru că în cei aproape 3 ani de la adoptarea legii de către parlament ASF nu a transpus în cuprinsul unei norme aceste aspecte privind despagubirea lipsei de folosință pentru transportatori, societățile de asigurari nu au achitat daune, prevalânadu-se de lipsa cadrului legal de aplicare a legii RCA.

author avatar
Andrei Coman
2.268 afisari

3 COMENTARII

  1. Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
    Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
    Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
    Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger