ASF apreciază că scopul documentului transmis de COTAR este de a denigra instituția și de a crea presiune asupra conducerii acesteia, calificând în mod simplist mesajul Scrisorii Deschise ca fiind motivat de realizarea unor interese financiare. În alte cuvinte, ASF a manifestat din nou aceeași atitudine neproductivă cu care ne-au obișnuit autoritățile publice: în loc de a tratata problemele semnalate și de a implementa soluții concrete, autoritatea alege să denatureze scopul demersurilor făcute de cetățeni, raportându-se la acestea din urmă fie prin declinarea responsabilității, fie prin a răspunde în mod selectiv și incomplet la problemele sesizate.
Aspectele financiare sunt, într-adevăr, un motiv important pentru care fiecare persoană acționează sau reacționează. Însă demersul COTAR nu a urmărit să obțină o îmbogățire nejustificată a membrilor săi, așa cum încearcă să creeze impresia Răspunsul ASF, ci doar valorificarea, în condiții normale, a drepturilor și intereselor lor legitime.
Reamintim că, în calitate de organ reprezentantiv pentru un important sector al economiei naționale, COTAR reunește și protejează interesele a mii de lucrători/agenți economici și, prin extensie, interesele a mii de familii de cetățeni români a căror bunăstare este afectată în mod direct de (in)activitatea ASF. Aceștia nu urmăresc decât o justă valorificare a muncii oneste pe care o desfășoară în cadrul multitudinii de activități producătoare de taxe, impozite și alte contribuții la bugetul național.
Probabil că pentru funcționarii și persoanele din cadrul ASF, ale căror venituri și nivel de trai au rămas neschimbate în pofida pandemiei existente și a restricțiilor impuse de aceasta, sunt greu de înțeles dificultățile cu care se confruntă zeci de mii de agenți economici și salariați din domeniul privat, care, din cauza abuzurilor comise de asigurători și nesancționate de ASF, se văd puși în imposibilitatea de a-și asigura mijloacele minime de existență.
Așadar, intenția noastră nu este aceea de a denigra ASF, ci de a scoate în evidență incapacitatea managerială a persoanelor care asigură conducerea Autorității și de a sensibiliza persoanele și instituțiile care pot decide și acționa pentru că situația actuală, una anormală din punctul nostru de vedere, nu mai poate continua.
Acesta este contextul în care trebuie înțelese afirmațiile regăsite în cuprinsul Scrisorii Deschise a COTAR și clarificările suplimentare din prezentul document.
- În ceea ce privește protecția consumatorului
- Referitor la numărul de petiții/reclamații înregistrate de ASF și comparația acestora cu alte piețe (Germania)
În cuprinsul Răspunsului ASF se susține că numarul de petiții/reclamații nu a crescut de la 8.313 (în anul 2018) la 25.679 (în anul 2019), asa cum a transmis COTAR, ci că, în realitate, numarul acestora a crescut de la 10.549 la 25.679. Remarcând, sub un prim aspect, faptul că inclusiv această situație este aptă să sublinieze ”performanțele” din activitatea ASF, facem următoarele precizări cu privire la situația acestora, inclusiv prin comparație cu piața asigurărilor din Germania, avută în vedere și de ASF.
Din totalul celor 25.679 petiții înregistrate pe piața din România, 91,94% vizau asigurările RCA și Carte Verde, iar asigurările CASCO reprezentau doar 2,3% din numărul acestora. Așadar, 94,24% din totalul reclamațiilor adresate pieței de asigurari au vizat probleme ale pieței de asigurări auto. În cifre absloute, aceasta înseamnă un număr de 24.200 de petiții/reclamații care vizau numai neregularitățile existente pe piața asigurărilor auto (94,24% din 25.679 petiții = 24.200 petiții).
Facem aceasta precizare în contextul afirmațiilor inexacte din cuprinsul Răspunsului ASF, prin care Autoritatea a încercat să inducă în eroare destinatarii scrisorii deschise (care constituie, în același timp, autorități cu atribuții de supraveghere și control asupra activității sale), făcând comparații între numărul reclamațiilor pentru toate produsele de asigurare din Germania, față de numarul de reclamații pentru toată piața din România, deși situația prezentată de COTAR a vizat exclusiv abuzurile privind asigurarile auto, domeniu care preocupă transportatorii.
Pa, Roșu! Drum bun, Dascălu!
Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?
asta nu este membru pmp?