De asemenea, Înalta Curte a menționat expres faptul că pot fi exercitate și alte drepturi decât cel de a încasa despăgubirea, spre exemplu acela de a se adresa FGA în calitate de creditor de asigurări, urmând ca plafonul indicat să fie aplicat pentru fiecare creanță în parte. Cu alte cuvinte, nu s-a transferat doar dreptul la o suma de bani, ci si natura/prerogativele acesteia.
Ceea ce este important de subliniat, însă, este faptul că Înalta Curte și-a fundamentat soluțiile pronunțate prin referiri la mecanismul subrogației, pe baza caruia terțul este asimilat persoanei păgubite/persoanei îndreptățite să exercite drepturile din contractul de asigurare, inclusiv cel de a primi despăgubirea. Or exact același mecanism – subrogația – funcționează și în cazul cesiunilor de creanță încheiate cu proprietarii vehiculelor avariate.
Reamintim că Decizia Înaltei Curți (atât soluția cât și considerentele acesteia) este general obligatorie, conform prevederilor art. 523 alin. (1) din Codul de procedură civilă. Prin urmare, ASF nu poate adopta o conduită contrară acesteia.
În considerarea tuturor celor ce preced, considerăm că, în pofida celor afirmate în Răspunsul ASF, poziția recent adoptată de Autoritate este întru totul neîntemeiată, impunându-se cenzurarea acesteia de către autotitățile cărora legea le recunoaște atribuții de supraveghere și control asupra activității ASF.
- În ceea ce privește sectorul de asigurări – reasigurări
- Referitor la procedura de suspendare a poliței RCA pentru perioada instituirii stării de urgență
Împrejurarea că ne aflăm în data de 14.05.2020 și deja suntem la momentul în care va expira decretul privind instituirea stării de urgență, iar ASF nu a fost în măsură să transmită o formă finală legislativă privind suspendarea valabilității poliței RCA pentru perioada declanșării restricțiilor de circulație în timpul stării de urgență, prevedere care să se regăsească într-o eventuală ordonanță militară, pe de o parte denotă lipsă de interes în a proteja pe cei circa 8 milioane de consumatori de asigurari RCA iar, pe de altă parte, reprezinta o veritabilă acțiune de sabotare economică a domeniului de transport din România și a industriei auto care au în total circa 500.000 de angajați (la care se adaugă membri de familie, dependenți de aceștia) și care contribuie cu 15% la PIB-ul României.
De asemenea, faptul că ASF și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare-Reasigurare din România (”UNSAR”) au transmis aceleași mesaje, în care își prezintă îngrijorarea cu privire la o posibila majorare a polițelor RCA cauzată de introducerea procedurii suspendării poliței RCA, fără a fi prezentat un eventual procent de majorare, fără a fi transmis un studiu de impact și prin intermediul unor acte realizate în mod individual de către unele persoane din conducerea ASF, acționând fără avizul Consiliului ASF, conduce la concluzia că în cadrul Autorității se întamplă fapte extrem de grave, care ar trebui cercetate de către instituțiile competente.
Pa, Roșu! Drum bun, Dascălu!
Vin ai nostri, pleaca ai nostri…
Nu intelegeti ca si protejeaza indemnizatiile pt ca sunt platiti direct de firmele de asigurari ?
Trebuie indepartata prevederea din legislatie..
Altfel, niciodata nu vor sanctiona pe cei ce le dau paine.Firmele de asigurari sanctionate nu vor mai avea bani multi….Si nici ei nu vor mai incasa indemnizatiile…Plangerea penala nu e o solutie.Va trebui o expertiza…si cine sa o faca decat tot cei din neamul lor ?
asta nu este membru pmp?