AcasăNewsUSR şi contrabanda cu ţigări

USR şi contrabanda cu ţigări

Măsura care va încuraja comerţul sub tejghea

Ca să  se vadă că nu taie toată ziua frunză la câini, grupul useriştilor a propus un proiect extrem în Parlament, printre altele  interzicerea afişării la vânzare a ţigărilor în magazinele normale, care n-au specific vânzarea de produse din tutun. O măsură de cerştit de voturi, de fapt, care stârneşte stupefacţia producătorilor şi indignarea comercianţilor.

Măsura care va încuraja comerţul sub tejghea

Interzicerea expunerii ţigaretelor la raft va îndrepta consumatorii din mediul rural şi din oraşele mici spre comerţul ilegal, avertizează Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România, ANCMMR a trimis Senatului o scrisoare oficială în care solicită respingerea propunerii legislative. ”Ca urmare, consumatorii din mediul rural şi din oraşele mici se vor orienta spre comerţul ilegal, fie pentru că nu vor găsi tutungerii, fie pentru că în lipsa vizibilităţii produselor, vânzătorul ar putea oferi, de sub tejghea, inclusiv produse de contrabandă sau contrafăcute. Exemplul Marii Britanii este elocvent, la momentul introducerii unei măsuri similare, comerţul ilegal se situa la 10% din piaţă pentru ca, în 2017, aproape să se dubleze, ajungând la 18%, ceea ce a generat pierderi statului, dar şi agenţilor economici. În România există circa 70.000 de puncte de vânzare în care se comercializează ţigarete şi produse din tutun, de la magazine de proximitate, chioşcuri, standuri, magazine săteşti la minimarketuri şi mari lanţuri comerciale, de la baruri, restaurante şi bufete la cafenele, iar activitatea acestora va fi serios afectată de o asemenea prevedere. Adăugăm că potrivit unui studiu Eurobarometru fumătorii cumpără ţigarete mai ales de la magazinele de proximitate (în proporţie de 70%, unul dintre cele mai ridicate procente din Europa), ceea ce generează profit suplimentar pentru comercianţi – coşul de cumpărături al unui fumător e cu peste 30% mai mare decât cel al unui nefumător. Orientarea fumătorilor către tutungerii sau către piaţa neagră va duce astfel la scăderea cifrei de afaceri a micilor magazine cu 35% până la 50%, ceea ce va antrena şi pierderea de locuri de muncă. (…)  Un client care renunţă să stea la coadă înseamnă pentru comerciantul român o pierdere de minimum 70 de lei. Potenţialul client va prefera să se îndrepte spre marile lanţuri comerciale în defavoarea micilor comercianţi, care, în acest moment, au avantajul servirii mai rapide”, se arată în comunicatul ANCMMR. Producătorii spune că în lipsa vizibilității produselor comercializate, , vânzătorul ar putea oferi clienţilor, de sub tejghea, inclusiv ţigări provenite din  contrabandă sau chiar contrafăcute, mai ales în zonele expuse traficului ilicit cu produse din tutun și în zonele rurale, unde nu există tutungerii.

author avatar
Andrei Coman
1.976 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger