Criza coronavirusului şi închiderea uzinelor au afectat locurile de muncă pentru cel puţin 1,1 milioane de europeni care lucrează în acest sector, a avertizat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile – ACEA.
Cifra de 1.110.107 de joburi se referă doar la cei care sunt angajaţi în mod direct de producătorii de autoturisme, camioane, dubiţe şi autobuze, dar impactul asupra lanţului de aprovizionare este chiar mai grav: industria auto din UE asigură 2,6 milioane de locuri de muncă directe iar producătorii operează în regiune 229 de facilităţi de producţie, un total care adună 13,8 milioane de angajați europeni. “Scopul nostru este să protejăm sănătatea şi locurile de muncă pentru cei aproximativ 14 milioane de europeni care lucrează direct şi indirect în sectorul nostru. Pratic, industria auto s-a oprit brusc iar sectorul nu s-a mai confruntat până acum cu așa ceva” spune directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema. În cazul României, estimările vorbesc de cel puţin 20.000 de angajaţi afectaţi de închiderea uzinelor şi de pierderi de producţie estimate la 26.124 de vehicule. Angajaţii fabricii Ford de la Craiova au intrat în şomaj tehnic începând din 19 martie şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază. Automobile Dacia a întrerupt producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi sunt în şomaj tehnic. Vânzările Dacia au scăzut cu peste 80% în Franța în luna martie, după măsurile de izolare adoptate de Guvernul de la Elysee pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus.