Este semnalul de alarmă tras de constructorii auto din blocul comunitar, cu aproape o lună înainte de data programată pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană: pierderi de miliarde de euro în cazul unui Brexit fără acord, opririle de producţie urmând să coste 50.000 de lire sterline pe minut numai în Regat.
„Plecarea Marii Britanii din UE fără un acord ar declanşa o modificare fundamentală a condiţiilor de tranzacţionare, cu tarife în valoare de miliarde euro care ameninţă să afecteze alegerile consumatorilor pe ambele maluri ale Canalului Mânecii.Sfârşitul comerţului fără bariere ar putea provoca întreruperi modelului de funcţionare de tip just-in-time al industriei auto, costul unui singur minut de oprire a producţiei numai în Marea Britanie fiind de 50.000 de lire sterline (54.700 de euro)”, se arată în comunicatul semnat de mai multe asociaţii, printre care Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, Asociaţia furnizorilor europeni de componente auto şi alte 17 asociaţii naţionale. Industria auto adună 13,8 milioane de angajaţi în Uniunea Europeană, incluzând Marea Britanie, sau 6,1% din forţa de muncă totală. Companiile britanice, controlate aproape în întregime de firme străine, sunt deosebit de vulnerabile la introducerea de tarife vamale, în condiţiile în care sunt dominate de uzine deţinute de producători din Germania, Franţa şi Japonia. Eficienţa industriei auto europene, dependentă de lanţurile de aprovizionare transfrontaliere, depinde de eliminarea graniţelor în interiorul uniunii vamale europene şi de taxele vamale zero. (R.J.)
UE a devenit mai rea decat mafia; de intrat intri, de iesit, doar cu picioarele inainte.