AcasăNewsULTIMA ORĂ! S-a aflat decizia CCR în cazul sesizării venite de la...

ULTIMA ORĂ! S-a aflat decizia CCR în cazul sesizării venite de la USR în privința bugetului pe 2022

O informație de ultim moment vine de la Curtea Constituțională. Și privește sesizarea pe care au formulat-o mai mulți deputați de la USR, în privința Legii bugetului de stat pe anul 2022. E vorba de o decizie de respingere.

Sesizarea a fost analizată marți, 28 decembrie, cu o zi mai devreme decât termenul stabilit inițial pentru discutarea demersului formulat de către 51 de deputați de la USR.

Iată ce a comunicat CCR-ul:

”Curtea Constituțională a fost învestită, în temeiul art.146 lit.a) teza întâi din Constituție și al art.11 alin.(1) lit.A.a) și art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, cu soluționarea, în cadrul controlului anterior promulgării, a obiecției de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii bugetului de stat pe anul 2022, obiecție formulată de un număr de 51 de deputați aparținând Grupului parlamentar al partidului Uniunea Salvați România din Camera Deputaților.

În ziua de 28 decembrie 2021, Plenul Curții Constituționale a preschimbat, din oficiu, în temeiul art.230 din Codul de procedură civilă coroborat cu art.14 din Legea nr.47/1992, termenul de judecată iniţial fixat, de la data de 29 decembrie 2021 la data de 28 decembrie 2021, dată la care s-a pronunțat asupra obiecției de neconstituționalitate antereferite.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi:

1. A respins, ca inadmisibilă, obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.6 alin.(2) din Legea bugetului de stat pe anul 2022.

2. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.54 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu critica de neconstituționalitate extrinsecă formulată numai în măsura în care aplicarea lor se realizează după o eventuală modificare sau completare a Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.

3. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.56 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României.”

USR: Acest buget încalcă un principiu important din Constituție: egalitatea în fața legii

Zilele trecute, după ce proiectul legii bugetului a trecut de votul Legislativului, Dan Barna a anunțat, de la tribuna Parlamentului, că USR-ul se va adresa Curții Constituționale – VEZI AICI.

O zi mai târziu, pe 24 decembrie mai exact, s-a aflat că USR-ul s-a îndreptat către CCR cu o sesizare privind legea bugetului pentru 2022. „Acest buget încalcă un principiu important din Constituție: egalitatea în fața legii.

Comunități întregi din România nu au primit niciun leu de la buget și sunt pedepsite de domnii Ciolacu și Cîțu pentru că nu au votat PSD sau PNL. Nu vom accepta asta!”, au ales să menționeze, la acea dată, reprezentanții USR pe pagina oficială de Facebook.

Totodată, s-a transmis și un comunicat mai amplu, din care să reiasă exact ce anume se invocă în sesizarea ce urma să ajungă în atenția judecătorilor din cadrul forului condus de către Valer Dorneanu.

Iată, integral, comunicatul USR:

„USR a depus, vineri, la CCR o sesizare de neconstituționalitate privind legea bugetului pentru 2022.

Acest buget încalcă un principiu important din Constituție: egalitatea în fața legii. Comunități întregi din România nu au primit niciun leu de la buget și sunt pedepsite de domnii Ciolacu și Cîțu pentru că nu au votat PSD sau PNL.

În sesizare a fost invocată incalcarea prevederilor constitutionale privind:

1) Egalitatea in fata legii, prin nealocarea de resurse financiare proportionale cu necesitatile in Sectorul 1, fara aplicarea mecanismelor si algoritmului de alocare prevazute in Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale.

2) Dreptul la invatatura, prin nealocarea banilor necesari pentru transportul local si judetean al elevilor la scoala, contrar Legii educatiei nationale nr. 1/2011.

3) Principiul legalitatii, prin adoptarea unui amendament lipsit de orice motivare si care profita exclusiv partidului din care fac parte initiatorii (PPU-SL).

4) Principiul bicameralismului, prin adoptarea in sedinta reunita a unui amendament care eludeaza Legii nr. 334/2006 privind finantarea partidelor politice, lege organica ce nu poate fi modificata si completata decat separat, mai intai de catre Senat (camera de reflectie) si apoi de catre Camera Deputatilor (camera decizionala).

5) Principiul calitatii legii, prin caracterul neclar, imprecis si interpretabil a numeroase prevederi.”

189 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri