Comisia Europeană a aprobat, conform normelor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei) companiei aeriene de stat.
În februarie 2020, România a notificat Comisia despre intenţia sa de a acorda Tarom un împrumut pentru salvare, compania se confruntă cu un deficit acut de lichidităţi din cauza creşterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare ca urmare a îmbătrânirii flotei sale, iar fără acest ajutor nu va mai fi în măsură să îşi îndeplinească obligaţiile de plată şi să îşi menţină activitatea. Împrumutul va acoperi numai lichidităţile de care Tarom a dovedit că are nevoie pentru următoarele şase luni, iar România va efectua o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile. De asemenea România s-a angajat să asigure faptul că, după şase luni, împrumutul va fi rambursat integral. În caz contrar Tarom va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. Comisia va trebui să evalueze şi să aprobe această eventuală restructurare. Săptămâna trecută, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că Tarom va încheia anul 2019 cu pierderi de aproape 200 de milioane de lei, iar altă soluţie în afară de acordarea unui ajutor de salvare nu s-ar fi putut găsi. Tarom operează pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 25 aeronave.
Carevasăzică, ca să NE salvăm PROPRIA companie aeriană, din banii proprii – asta reiese din articol – trebuie să cerem voie de la Stăpînire, da? Halal să ne fie! O altă întrebare care s-ar impune, nu numai în ceea ce privește Tarom ci muuulte alte obiective economice, ar fi cum s-a ajuns aici. Cine ne distruge de 30 de ani și de ce îi lasă românii să o facă?