O situaţie paradoxală, deşi brandul low cost al Renault a înregistrat creşteri, acum se confruntă cu probleme serioase din cauza costurilor legate de adaptarea la standardele europene privind poluarea.
Linia de producţie din 2018 trebuie “updatată” mai mult decât alte mărci pentru a se încadra în ţintele UE privind emisiile pentru 2021. O revizuire care “ar putea afecta disproporţional profitabilitatea, chiar dacă Renault este oarecum mai bine poziţionat decât rivalii săi pentru a îndeplini aceste cerinţe”, spune analistul Philippe Houchois, de la grupul financiar Jefferies, Londra. În plus, Renault este slăbit şi datorită scandalului Carlos Ghosn care a zguduit alianţa cu Nissan, iar luna trecută şi-a revizuit în scădere estimările veniturilor din acest an. Începând din 2020, producătorii auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon, iar în cazul nerespectării lor Renault s-ar confrunta cu amenzi de 450 milioane de euro, sau 17% din profitul pentru 2020, sancţiuni care se vor aplica tuturor maşinilor fabricate de comapnia frnaceză, deci inclusiv Dacia, mai ales că modelele Renault emit mai puţin CO2 decât cele româneşti. Una din soluţii ar fi ca producătorul din Mioveni să introducă un SUV hibrid,cu costuri mari şi în totală opoziţie cu politica sa de maşini spartane, deşi Olivier Murguet (şeful vânzărilor Renault) susţine că “este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”. Rămâne de văzut, Dacia este o poveste de succes tocmai din cauza preţului, de la 8000 de euro în Europa, sub concurenţii Fiat Chrysler şi PSA Group, însă Arndt Ellinghorst (analist la Evercore ISI), avertizează că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind standardele emisiilor o va costa 671 milioane de euro, adică 1269 euro pe maşină.
mult mai importanta e viata pasagerilor intr-o masina
se moare in draci la tamponari pe sosele
de ce nu se introduce obligativitatea ca ori ce marca de masina sa aiba 5 stele la testul EURONCAP
mult mai importanta e viata pasagerilor intr-o masina
se moare in draci la tamponari pe sosele
de ce nu se introduce obligativitatea ca ori ce marca de masina sa aiba 5 stele la testul EURONCAP Se merge pe briz brizuri si face lifturi si se uita de viata pasagerilor in caz de accidente