AcasăNewsTurismul, din nou locomotiva Turciei

Turismul, din nou locomotiva Turciei

Turcia se asteapta la aproximativ 40 de milioane de turisti in acest an

Potrivit ministerului turc de resort, numarul turistilor a crescut cu 46% in luna iulie, in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. Dupa un 2016 nefast, Turcia a inceput sa-si regaseasca clientii pentru a atinge din nou cifrele record de altadata.

Turcia se asteapta la aproximativ 40 de milioane de turisti in acest an

Mai multi factori au contribuit la acest reviriment. Cel mai important, restabilirea relatiilor cu Rusia, afectate de mai multe incidente. Potrivit cifrelor oficiale, noteaza agentia Anadolu, numarul turistilor rusi a crescut cu 572%, adica aproape un milion de vizitatori in primele cinci luni ale acestui an. Si turistii din Orientul Mijlociu opteaza din ce in ce mai mult pentru turismul turcesc. Inainte de 2016, atentatele teroriste au lovit si acest sector economic, dar guvernul a decis sa faca din lupta antitero o ”prioritate” in zonele turistice in special. Apoi, cursul de schimb monetar este favorabil turistilor. Lira turceasca a pierdut mult din valoare in fata euro si dolarului intr-un an. In 16 iulie 2016, un euro se schimba cu 3,33 lire turcesti iar la inceputul acestei luni a ajuns la 4,10 lire turesti. In consecinta, puterea de cumparare a turistilor a crescut. Guvernul de la Ankara duce de multi ani o politica de sustinere a sectorului turistic, acordand reduceri de impozite pentru investitiile in domeniu. Potrivit site-ului specializat in turism Turizmguncel, guvernul pregateste un alt pachet de facilitati pentru sectorul turistic. Nu au fost dezvaluite deocamdata detalii dar, potrivit unor informatii, nu se va mai pune accent pe marile hoteluri cu sute de camere (deja in numar mare) ci pe modelul vilelor mici dar luxoase, un model extrem de apreciat de turistii cu familii, un segment important pentru turismul din Turcia. Potrivit informatiilor TUI Belge, 48% din turistii din perioada vacantelor de vara sunt familii. Deseori, ele aleg Turcia, apoi Spania sau Grecia. Dar aceasta nu inseamna deloc ca hotelurile au viitor incert, excelentul raport-pret calitate fiind argumentul cheie si in acest an, arata TUI, Turcia fiind specialist in all inclusive. In plus infrastructurile hoteliere moderne si de calitate corespund tuturor profilelor de clienti. In plus, dupa un debut de sezon destul de calm, hotelierii au propus promotii exceptionale in multe ”all inclusive” de calitate. Dincolo de infrastructuri, de cele mai bune hoteluri de lux sau familiare, Turcia este bine plasata si in segmentul turismului Halal, tinand cont de numarul din ce in ce mai mare de musulmani care opteaza pentru aceasta tara in vacante.

author avatar
Tudor Borcea
80 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger