Cauta

Turcia combate pandemia cu apă de colonie

Spre deosebire de producătorii sanitari din Europa și Statele Unite, turcii apelează la un parfum tradițional care a căpătat o relevanță cu totul nouă pe fondul pandemiei coronavirusului: “kolonya”.

A fost un simbol apreciat al ospitalității și sănătății turcești încă din timpul Imperiului Otoman, și este adesea descris ca mirosul național al Turciei. În mod tradițional, această aromă cu parfum dulce, făcută cu flori de smochin, iasomie, trandafir sau ingrediente citrice este presărată pe mâinile oaspeților, în timp ce intră în case, hoteluri și spitale,  când termină mesele la restaurante sau pe măsură ce se adună pentru slujbe religioase. Dar spre deosebire de alte parfumuri naturale, conținutul ridicat de alcool ucide mai mult de 80% din germeni și poate acționa ca un dezinfectant eficient pentru mâini.

Când ministrul turc al  Sănătății din Turcia  a pledat pentru capacitatea kolonya  în lupta împotriva coronavirusului, la 11 martie, nu numai că a inspirat un val de atenție pentru mass –media naționale, dar a provocat și cozi interminabile la  magazine în toată Turcia. De fapt, de la primul caz de coronavirus confirmat în țară la jumătatea lunii martie, unii dintre principalii producători de kolonya au spus că vânzările lor au crescut de cel puțin cinci ori. “Majoritatea produselor Kolonya au un conținut de alcool foarte ridicat și asta descompune virusul dur. În plus, această colonie parte din rutina zilnică a turcilor, oamenii nu trebuie să învețe un nou mod de a se proteja de coronavirus, spune  Hatira Topakli medic de familie din Istanbul. Pentru a răspunde cererii crescânde a parfumului, guvernul turc a oprit aprovizionarea cu  etanol în benzinării pentru a stimula producția de kolonya și alți dezinfectanți casnici. “Producția de kolonya este destul de simplă. În primul rând, etanolul pur este obținut din orz fermentat, struguri, melasă sau cartofi și este amestecat cu apă distilată. Apoi, se adaugă un parfum natural, cum ar fi magnolia, lămâia sau rozmarinul și se lasă să stea o perioadă de maturare de trei săptămâni înainte de a fi îmbuteliat”, a explicat Kerim Müderrisoğlu, CEO al Rebul Holding, unul dintre cele mai vechi și cunoscute branduri de kolonya.

Ultimele stiri

  • Poate Europa să compenseze lipsa de arme americane pentru Ucraina?
  • Justiția plânge, poporul român plătește / Bolojan promite austeritate pe pâine
  • Partidele de la guvernare, făcute praf de sindicate. Au distrus țara!
  • Scenariul 100% fotovoltaice împinge prețul energiei la 600 dolari/MWh
  • Din nou în arena politică. Elon Musk îi enervează pe investitorii Tesla
  • Lider Cartel Alfa, Bogdan Hossu: Lobby-iștii, angajați la Guvern și la Președinție, apără profiturile mediului de afaceri
  • Război civil la Milano: Chivu îl vrea pe Donnarumma!
  • SUA amână tarifele? Trump rămâne imprevizibil
  • PSG îl vrea pe Rodrygo! Francezii au intrat pe fir înainte de semifinala cu Real Madrid
  • Moneda BRICS – oportunitate ratată
  • Exit mobile version