AcasăNewsTurcia a încălţat România

Turcia a încălţat România

Turcia a exportat încălţăminte în valoare de  39,4 milioane de dolari spre România, în 2019.

Rusia a fost principala piaţă cu exporturi în valoare de 106 milioane de dolari, aproximativ 11,3% din totalul exporturilor, urmată de Irak (70 milioane de dolari), Germania (59 milioane de dolari), Arabia Saudită, Spania şi România. Turcia a exportat anul trecut 277 milioane perechi de pantofi, în creştere cu 11,2% în ritm anual, suma rezultată de pe urma acestor exporturi atingând valoarea record de 932 milioane de dolari, în creştere cu 4,6% comparativ cu 2018. Şi China a cumpărat mai mulţi pantofi turceşti (o creştere cu 16,8%),  însă volumul exporturilor (1,9 milioane dolari) a fost relativ scăzut comparativ cu ţările din top 10. „Producătorii de încălţăminte din Turcia au încheiat anul 2019 cu un ritm de creştere a exporturilor dublu comparativ cu media naţională la nivelul exporturilor generale. Dacă reușim să reînviem puțin sectorul încălțămintei, putem depăși obiectivul de export de 2 miliarde de dolari în 2020”, a precizat preşedintele Asociaţiei producătorilor de încălţăminte din Turcia (TASD), Abdulsabur Endican.  “Avem potențialul de a vinde pantofi în Africa de Sud și Chile. Ne vom deschide și către aceste piețe.  Dacă putem deschide industria încălțămintei în Africa și vom obține suficiente cote din SUA, grupul de încălțăminte va fi locomotiva noastră”, comentează Mustafa Șenocak, președintele Asociației Exportatorilor din Piele (İDMİB) din Istanbul. România a exportat în 2018 pantofi în valoare de aproape 1,1 mld. dolari, încălţările au luat în special drumul Occidentului. Piaţa locală rămâne dependentă de sta­tele membre, mai exact primii cinci parteneri comerciali – Italia, Austria, Germania, Slo­vacia şi Franţa – acoperind circa 85% din totalul exporturilor în valoare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
377 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger