AcasăNewsTrump isi pune-n cap colosii auto

Trump isi pune-n cap colosii auto

Trump n-ar zice nici picat ca masinile nemtesti se vand pentru ca sunt mai bune ca cele americane

Uniunea Europeana si sectorul auto german si-au exprimat ieri exasperarea in fata amenintarilor americane de a impune taxe vamale mai mari in numele ”securitatii nationale”, alimentand temerile unui razboi comercial americano-european.

Trump n ar zice nici picat ca masinile nemtesti se vand pentru ca sunt mai bune ca cele americane

Miercuri, Donald Trump a ordonat o ancheta cu privire al importurile de autovehicule in SUA ”pentru a determina impactul lor asupra securitatii nationale”. Europenii, care incearca deja sa ocoleasca, incepand de luna viitoare, taxele vamale americane pe otel si aluminiu, au denuntat ieri o masura ”dificil de inteles”, dand de inteles ca Trump nu stie ce vorbeste. ”Este greu de imaginat ca importurile auto ar putea crea cea mai mica amenintare la adresa securitati nationale”, a estimat vicepresedintele Comisiei Europene,Jyrki Katainen. Volkswagen, numarul 1 mondial in acest sector strategic pentru Germania, au acuzat SUA de o forma de ”protectionism unilateral”. BMW a afirmat raspicat ca va cere ”un acces fara bariere” in SUA, in numele ”cresterii si ocuparii fortei de munca in economia globala”. Federatia Camerelor de Comert din Germania (DIHK) a vazut rosu, judecand ”trasa de par” logica lui Trump si vazand in masurile presedintelui american ”o provocare”. Mai prudenta, Angela Merkel a pledat pentru ”sustinerea liberului schimb”, fara a evoca sectorul auto.

Vesti grozave

Anuntul lui Trump a fost precedat de altul, pe Twitter, care promitea ”vesti grozave pentru fabulosii nostri constructori auto”, victime, potrivit lui, a ”decenii de pierderi a locurilor de munca in detrimentul altor tari. Trump are in catare taxele europene asupra importurilor auto de provenienta SUA si din tarile din afara UE, care se ridica la 10%, in timp ce taxele vamale americane sunt de 2,5%. SUA insa taxeaza importurile de camioane si pick-up cu 25%, fata de 14%, media UE. ”Esista  dovezi care sugereaza ca, timp de decenii, importurile (auto) au erodat industria noastra nationala de autoturisme”, a afirmat secretarul american al Comertului, Wilbur Ross, precizand ca importurile de autoturisme personale au crescut, in 20 de ani, de la 32% la48% din totalul vehiculelor vandute in SUA.

Germania, tinta principala

Constructorii germani resping aceste argumente, subliniind ca ei produc mai multe masini in SUA care nu sunt exportate peste ocean, si ca ofera 36.500 de locuri de munca americanilor si alte 80.000 producatorilor de echipamente pentru automobilele germane.Iar cele aproape jumatate din unitatile produse de grupurile germane in SUA care se exporta in Europa si Asia contribuie pozitiv la balanta comerciala americana. Daca Berlinul se teme de amenintarile lui Trump este pentru ca, in 2017,cu 29 de miliarde de euro, autovehiculele si pesele detasate au reprezentat 25% din exporturile germane catre SUA. Germania nu este insa singura care are motive de ingrijorare. Si fabricantul japonez Nissan, alt mare exportator in SUA, a denuntat taxele vamale fluturate de Trump. ”Astfel de masuri restrictive de asemenea amploare ar putea perturba la scara mare  piata. Ar fi deplorabil”, a reactionat guvernul japonez. Aceasta noua escaladare a tensiunilor comerciale intre aliati se adauga la lista crescanda a dezacordurilor intre europeni si americani in jurul conceptului ”America first” al lui Trump.

author avatar
Tudor Borcea
179 afisari

1 COMENTARIU

  1. Mai bine faceti ca Ford si va mutati in Romania, atentie dupa ce decupati fabrica si stingeti lumina nu uiati sa trageti si autostrada după voi!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger