AcasăNewsTrotinetele electrice, atac la siguranța cetățenilor

Trotinetele electrice, atac la siguranța cetățenilor

”Trotinetiștii” au devenit adevărați kamikaze printre mașini

Conduse de tineri beți sau drogați și, mai ales, de tineri inconștienți care habar nu au să le manevreze, trotinetele electrice au ajuns un adevărat pericol public. În plus, polițiștii atrag atenția că roata din față este mult prea mică, fapt care crește riscul de autoaccidentare la trecere peste o groapă de dimensiuni mici.

Trotinetiștii au devenit adevărați kamikaze printre mașini

Taximetriștii care se duc la solicitări în Centrul Vechi din Capitală ne spun că rămân stupefiați atunci când văd tineri în stare de ebrietate care se urcă pe trotinetele electrice și pleacă spre case. Aceștia se plâng de faptul că cei care folosesc trotinetele merg în viteză printre mașini punând în pericol viața tuturor celor participanți la trafic. ”Sunt mulți care nu știu să meargă ei, pe jos, d-apoi să mai conducă o trotinetă. Eram odată pe Podul Basarab cu taxiul și unul cu trotineta electrică se întrecea cu mine, eu mergeam cu 60 km/h, el tot cu 60 km/h. Eu m-am speriat când am văzut ce viteză are și nu avea cască, nu avea nimic, doar căști în urechi, ca să nu audă când îl claxonează cineva. Am văzut niște fete pe la Universitate care au căzut rău cu trotinetele, pentru că atunci când apeși pe aia, pleacă în viteză, exact ca un scuter. Ar trebui să dețină un permis pentru a conduce trotinetele, exact cum s-a făcut și la motoscutere. Poliția încearcă să reglementeze acest aspect, ca să nu le interzică. Niște băieți deștepți au găsit o oportunitate de afacere și poliția, în loc să aplice legea și să le interzică, pentru că acele persoane nu au voie să conducă așa ceva deoarece nu au permis, ne vântură niște proiecte de lege cu care vor să ajungă în Parlament”, ne-a declarat Viorel Radu, președintele Asociației pentru Drepturile Taximetriștilor.

Un adevărat pericol

Polițiștii ne spun că aceste trotinete electrice, care s-au înmulțit extraordinar de repede, în special în marile orașe, sunt un adevărat pericol atât pentru cei care le conduc, cât și pentru ceilalți oameni, indiferent că sunt șoferi sau pietoni. Aceștia atrag atenția că viteza de 40 de kilometri pe oră cu care circulă cei mai mulți cu trotineta electrică este echivalentă cu viteza folosită la test crash-urile pentru autovehicule. ”La Paris și în alte capitale europene trotinetele electrice au fost asimilate cu vehiculele și trebuie să se conformeze unor reguli foarte stricte de circulație rutieră și inclusiv să limiteze viteza. Trotinetele electrice sunt foarte periculoase pentru că, roata din față fiind foarte mică, nu poți să treci peste un obstacol; cât de mică ar fi, iei o groapă și ai toate șansele să cazi în cap. În afară de asta, trotinetele electrice sunt date pe mâna unor tineri care, de regulă, nu știu regulile de circulație. Sunt foarte greu de condus, dezvoltă o viteză foarte mare și sunt foarte periculoase din punctul ăsta de vedere. Am văzut oameni care merg cu 30-40 km/oră printre mașini, fiind foarte vulnerabili. Nu există nici obligativitatea de a avea cască. Am văzut și părinți cu copii pe aceste trotinete. După părerea mea, ar trebui puțin reglementat domeniul și ar trebui limitat acest gen de transport. Din câte știu eu, în primele cinci luni ale acestui an, bicicletele, care sunt mult mai sigure decât trotinetele electrice, au reprezentat a treia cauză a accidentelor grave care s-au petrecut în România”, a afirmat Dumitru Jianu, fostul șef al Poliției Rutiere Române.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.522 afisari

23 COMENTARII

  1. Ce articol de doi bani. De parca e scris de un taximetrist revoltat ca-si pierde cluentii. Pe acolo e nivelul articolului.

  2. Intalnesti la tot pasul inconstienti,iresponsabili,badarani,nesimtiti care fac ce-i taie capul pe strada,pe trecerea de pietoni ,in spatii comune :trec calare pe bicicleta pe trotuare printre pietoni !,trec calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni !,vorbesc la telefon si habar nu au pe cine lovesc sau ca apar in fata masinii pe oriunde ;altii asculta la casti muzica si sunt plecati cu capul inlumea lor !!,mai nou ultimile mijloace de transport- trotinetele electrice nu au reglementari in trafic ,iar utilizatorii sunt niste besmetici provocand tot timpul probleme celorlalti.
    De ce nu se reglementeaza si pentru aceste mijloace locul si regulile lor in trafic ??.

  3. Articol de toata jena. Cum poti generaliza in asemenea hal subiectul? Mai mult exista trotinete limitate la 25km./ora. Acestea se incadreaza exact ca o bicicleta. Deci? Daca soferii sunt deranjati de trotinetisti…cereti schimbarea limitelor de vitezacin localitati la 30km./ora ca sa va simtiti in siguranta dragi soferi. Si in alte tari s-a procedat asa!!!

  4. Da, băieții din breasla taximetriștilor sunt buni de pus la rană. Te iau numai când vor ei, dacă vor ei, numai dacă le convine traseul, fumează cu clientul in mașină fără măcar să ceară voie, cer preturi exorbitante, opresc unde vor ei indiferent pe cai încurcă, circulă agresiv, vorbesc precum birjarii…
    Dar putem scrie și despre mașinile care circulă pe trotuar, despre trotuare ocupate complet de mașini, mașini care circulă și blochează linia de tramvai și pentru câțiva șoferi indisciplinați așteptată 150 de persoane in fiecare tramvai blocat de aceștia, șoferi care claxonează cu disperare la orice, mașini și motociclete cu tobe schimbate și care fac un zgomot monstru pentru că fac curse la 12 noaptea, pietoni a căror culoare preferată este roșu, bătrâni care abia se mai țin pe picioare dar traversează prin mijlocul bulevardului sau pe culoarea roșie… Hai că ne-am obișnuit așa tare cu toate acestea încât au intrat în normalitate și nu le mai vedem. De ce să nu aruncăm cu pietre în trotinete, că doar nu fac zgomot, nu consumă șiroaie nimic, nu poluează, nu ridică praful până la etajul 10, degrevează traficul îi lasă pe cei nemulțumiți de prezenta lor pe strada să circule mai lejer. Fac 25 de mînie cu trotineta pe un traseu pe care mașină îl face in 35 și STB in 50. Cunosc oameni care au lăsat mașina și chiar motocicleta pentru trotinetă.
    Acesta este un articol partizan plătit de taximetriști care se tren că rămân fără pâine. Pentru că au câștigat un proces cu Uber, au curaj să deschidă gura împotriva oricui le amenință afacerea, și cam atât.

  5. Bai, voi sunteti de la Latrina3, DCNewa, sau de la vreo firma de taxi? Articol de toata jena…

  6. Articol scris de idioti pentru idioti…felicitari,sa treceti pe la caserie sa va luati banii sa va cumparati medicamente pentru prostie crunta

  7. Articolul nu este deloc incitator, ci prezintă, într-adevăr o tristă realitate !
    Trotinetiștii(tistele!)merg, mai chiar și pe trotuar, lovind deseori cetățenii, datorită silențiozității „bolizilor” lor, cu două roți !
    Există indivizi care au montat pe ghidonul trotinetei chiar telefonul .obil, ceea ce le poate distrage atenția !!! Deci, nu prea e ghine și ar trebui reglementată circulația lor !

    • Da si exista si piste de biciclete pe trotuare piste de biciclete pline de pietoni care nu le respecta daca da unu peste tine cand esti p pista de biciclete bravo lui asa ca nu mai va plangeti si app cei care au telefoane pe ghidon poate fac livrari de mancare 😉 sti ce zic ?! Ce crezi ca face cu tel pe ghidon se uita p facebook ?! Eu nu cred sau poate cauta vreo adresa … dar in fine la indignat si la plans suntem asi asilor ….

      • Telefoanele fixate de ghidon afiseaza de cele mai multe ori viteza trotinetei si starea bateriei, cu ajutorul unor aplicatii dedicate. Nu facebook si alte prostii la care se uita de obicei pietonii care- fie vorba intre noi – tocmai de aia sunt loviti, pentru ca merg ca oile cu ochii in telefon.

  8. Bine spus bravo foarte bune argumente si eu sunt de aceasi parere plus ca ar trebui incurajata lumea sa circule cu asemenea mijloace nu descurajata dar din pacate inca la noi in tara se practica puturosenia si lenea confortul chiar daca astepri zeci de minute la ambuteiaze in trafic cand poti pur si simplu sa iei o trotineta sau bicicleta si practic ptr tine sa nu mai existe aglimeratie dar de cine sa dea la pedala sau sa mearca cu 25 km/h cu o trotineta dar fara sa se opreasca decat la semafor cine … majoritatea prefera masina merg tare nene am viteza ajung repede :)) unde ajungi repede in prima coloana de 500 m de la semafor ?! :))) super si trece un cu trotineta pe langa tine lejer si relaxat pe cand tu esti cu nervi intinsi la maxim :)) dar cu toate astea lumea tot prefera masina in cazul asta o meritam meritam toata aglomeratia de pe strazi ptr ca sunt unii basinosi si figuranti care ei nu se preteaza la o bicicleta sau trotineta ( ce domne sunt copil io sunt boss am masina ce dreaq ) :))) si eu am masina dar sincer nu merg decat la cumparaturi si cand ies din bucuresti in rest merg cu trotineta electrica , cu bicicleta sau motocicleta si ptr mine nu exista aglomeratie …. daca toata lumea ar fi asa eu cred ca poluarea s-ar reduce semnificativ zgomotul praful si bn inteles aglomeratia etc… dar de ce rost are mai bn ne plangem ca nu largesc autoritatile strazile ca e benzina scumpa ca e aglomeratie ca intarziem la lucru si etc dar de decat sa facem ceva mai bn ne plangem nu ?! :)))

  9. Nu mergeti cu trotinetele ca nu sunt bune 🙂 mergeti in conservele de tabla sa simtiti dimineata aerul curat care iese din toba de esapapent a celui din fata ta cu care stai de 10 min la semafor

  10. Despre modul in care circula: soferii, biciclistii, pietonii si mai nou trotinetistii se poate scrie mult. E clar ca nu suntem o natie prea civilizata si ne manifestam animalic de multe ori in trafic (fie stradal fie pietonal). Dar asta nu inseamna ca trebuie sa dam cu piciorul intr-o tehnologie relativ ieftina cum e trotineta electrica, care deblocheaza orasele de masini in orele de varf si o face absolut total nepoluant. Daca fiecare circula asa cum prevede legea … nu exista nici un risc. Ca unii nu tin cont de lege nu au decat sa raspunda ptr. faptele lor.
    TROTINETA ESTE CEL MAI RAPID SI IEFTIN (cca. 80 de bani 100km. parcursi)MIJLOC DE TRANSPORT PENTRU AGLOMERATIA DIN ORASE, TOTODATA FIIND TOTAL NEPOLUATNTA!!!

  11. Care e diferenta intre drogatu ala cu cea mai sigura masina din lume ce crapa intre pomi politistul cu motor mort in gropi si un gura casca cu trotineta? Ii desparte doar hazardul. In rest chestie de gust.

  12. :))) soferii se tem ca se va inchide accesul masinilor poluante si se va deschide ptr. mijloacelor de transport usoare si nepoluante in orase.
    Asta e viitorul domnilor!!!!!

  13. E penibil sa faci astfel de afirmatii „atac la siguranta cetatenilor”!
    Despre ce atac e vorba totusi?
    Trotineta electrica este doar un mijloc de transport inovator si 0 poluare care trebuie reglementat de autoritati.
    ATAC? Poate pe creierul unora care au coeficientul de inteligenta sub nivelul emisiilor poluante a trotinetei electrice.

  14. Ar trebui sa invetam o drona sau 4 in serie care sa ne poarte deasupra la 2m prin toate valcelele si dumbravile tarii…

  15. Claudia Marcu esti praf ! Sper ca nu ai permis de conducere ca esti pericol public.
    Pentru siguranta noastra si a prostiilor spuse pe gura, te rog ramai in casa, incuite-te si ramai pe Antena 3, ai creierul deja spalat.

  16. cu cat mai multe legi,cu atat e mai mare birocratia..ajungem sa legiferam si modul in care respiram

  17. ATACUL ELECTRICELOR USOARE!!!
    Taximetristii vor trebui sa faca scoala elementara de bune maniere. Altfel vor ramane fara servici.
    Doamne cat prostie poate zace in capul unora, mai sunt si formatori de opinie!
    Daca vorbim si ne dorim drepturi egale, trotinetistii de ce nu ar putea si ei circula? Asta pentru ca fiecare raspundem de actiunile noastre.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger