Ideea unui tren metropolitan în Capitală a fost lansată anul trecut, de fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode. Proiectul presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului.
El a arătat atunci că Bucureştiul avea nevoie de un asemenea proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în vara anului ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.
„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei”
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, precizează că, în vederea realizării trenului metropolitan, a propus finanţarea a nouă proiecte prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare totală de 530 de milioane de euro.
Va fi „cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei”, a precizat edilul, care susține că trenul metropolitan va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti.
Trenul va circula pe infrastructura CFR
El spune că trenul metroplitan ar urma să circule pe infrastructura existentă a CFR, care are însă nevoie de reparații.
„Am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice”, a scris Nicușor Dan, pe Facebook.
Potrivit acestuia, vor exista în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
- Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest;
- Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul;
- Gara de Vest – Staţia Vasile Milea;
- Gara de Nord – Chitila – Scroviştea;
- Gara Obor – Brăneşti – Islaz;
- Gara de Nord – Chiajna – Grădinari;
- Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea;
- Gara de Nord – Săbăreni.
El a adăugat că valoarea totală a acestor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar pentru realizarea trenului metropolitan, PMB va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei.
„E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului”, a conchis Nicuşor Dan.