AcasăNewsTransportatorii și asociațiile de consumatori vor RCA-ul la stat

Transportatorii și asociațiile de consumatori vor RCA-ul la stat

Service-urile nu mai au bani să crediteze firmele de asigurări care nu plătesc despăgubirile pe RCA

Confederațiile transportatorilor și asociațiilor de consumatori vor susține, la Senat, deblocarea înființării unei firme de asigurări de stat pentru polițele RCA, acestea considerând că soluția ar rezolva problemele grave cu care se confruntă. Totodată, printre propunerile pe care le vor depune la comisii se va număra și sancționarea firmelor de asigurări pentru fiecare dosar de daună întârziat la plată.

Service urile nu mai au bani să crediteze firmele de asigurări care nu plătesc despăgubirile pe RCA

Joi, la Senat, se vor întruni comisiile de buget-finanțe și industrii și servicii, care vor dezbate propunerile firmelor de asigurări, ale reprezentanților service-urilor, transportatorilor și consumatorilor pentru modificarea Legii RCA. Deși confederațiile transportatorilor și consumatorilor consideră că modificarea Legii RCA nu este benefică, acestea vor susține propunerea președintelui Comisiei de buget-finanțe, senatorul Viorel Arcaș, de a debloca înființarea unei societăți de asigurări de stat. ”Noi nu vrem să modifice legea. Singura modificare care trebuie făcută este cea care se va conforma recomandărilor Comisiei Europene, de a scoate plafonarea de 25% a cheltuielilor administrative ale firmelor de asigurări. Dar, pe lângă aceasta, vom propune înființarea unei instituții financiare de stat care să se ocupe de polițele obligatorii RCA, ca o contrapondere la acești asigurători care plătesc o reasigurare în afara țării de peste 45%. Presupun că interesul național va fi ca această instituție să funcționeze, pentru că va face și profit. Și, fiind de stat, se va reasigura doar 20-22%, așa cum fac și celelalte firme din Europa. Aceste societăți de asigurări nu au plătit niciun fel de taxe la stat pe aceste încasări de RCA în 10 ani de zile, timp în care au declarat că sunt pe pierdere. Dar cum să fii pe pierdere când 70% din încasări dispar”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România .

Fără modificări pompieristice

Orice propunere de modificare a Legii RCA trebuie analizată și studiată, susțin reprezentanții transportatorilor și ai consumatorilor, care nu sunt de acord cu nicio modificare pompieristică a unei legi atât de importante. În acest sens, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România și Confederația Națională a Federațiilor și Asociațiilor de Consumatori, care împreună însumează 9 federații și 58 de asociații, au transmis comisiilor din Senat punctele de vedere referitoare la proiectul de modificare a Legii RCA. ”Acest proiect trebuie adoptat în forma inițiatorului fără alte completări sau modificări , întrucât introducerea oricăror altor completări/modificări ar putea fi realizată doar în baza unor studii de impact și analize suplimentare, care ar amâna în mod nejustificat momentul emiterii legii. Totodată, așa cum a transmis și domnul Președinte al Comisiei economice, industrii si servicii a Senatului Romaniei  – Daniel Zamfir, la ultima întâlnire avută la Senat, eventualele modificări/completări ale legii RCA trebuie efectuate așezat, fără grabă, în cadrul unor întâlniri ale grupului de lucru RCA organizat la nivelul ASF, iar CONROM și COTAR susțin această opinie”, se arată în adresa trimisă Senatului de COTAR și CONROM. Acestea mai subliniază faptul că propunerea referitoare la modificarea legislației astfel încât evaluarea pagubelor să fie făcută de asigurători, iar păgubiții să își primească, direct, banii, este inadmisibilă, deoarece cu aceste sume pagubitii nu își pot repara mașinile și vor circula pe drumurile publice cu ele avariate, fiind un adevărat pericol atât pentru ei, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. ”Vom propune ca termenul de plată al asigurătorului să revină la 10 zile, așa cum a fost până în 2017, iar amenda pe care asigurătorul o primește dacă nu achită la timp despăgubirile să fie punctuală, pe fiecare dosar de daună în parte. Acum avem un termen de plată teoretic de 40 de zile, ajungând să stăm în instanță ani de zile cu zeci de mii de dosare. Credităm firmele de asigurări, practic noi luăm credite de la bănci ca să reparăm mașinile și nu știm dacă vom mai încasa acești bani. Iar acest lucru trebuie să înceteze pentru că suntem la un pas de a bloca mii de mașini în service-uri, iar păgubiții vor fi obligați să se ducă în instanță să recupereze despăgubirile, pentru că efectiv nu mai avem bani să susținem financiar activitatea societăților private de asigurări”, ne-a declarat Florin Pandele, vicepreședintele Confederației Naționale a Federațiilor și Asociațiilor de Consumatori .

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.256 afisari

1 COMENTARIU

  1. Poate ca nu ar fi rau sa avem si o asigurare de stat, poate asa multinationalele vor avea un concurent puternic , iar obligatia morala ar schimba metalitati

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger