AcasăNewsTransportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

Transportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

In acest context, avand in vedere rolul si misiunea ASF, astfel cum sunt ele reglementate prin lege, vă solicitam sa ne lamuriti urmatoarele aspecte de interes public:

  1. a) De ce aceasta scrisoare nu a fost insotita de studiul de impact care a condus la concluzia ca tarifele RCA ale persoanelor fizice vor creste in perioada urmatoare?
  2. b) Cum va explicati faptul ca asiguratori din tari cu institutii eficiente de supraveghere a pietei (spre exemplu: Statele Unite ale Americii) au decis sa nu majoreze pretul asigurarii RCA, ci, dimpotriva, au decis restituirea catre asigurati a unor sume importante de bani pentru perioada in care transportul este restrictionat pentru perioada pandemiei COVID – 19?

In tari cu institutii credibile si eficiente de supraveghere financiara, asiguratorii au decis restituirea a peste 800 milioane de dolari asiguratilor sai pe fondul reducerii semnificative a numarului de accidente, iar in Romania, ASF afirma explicit faptul ca pretul politei RCA poate sa creasca, fara a prezenta un studiu de impact?

  1. c) A influentat Asociatia asiguratorilor – UNSAR – din nou decizia ASF-ului de a comunica aceste lucruri lipsite de orice notiune logica elementara? Interesele cui reprezinta in realitate Consiliul ASF?

In opinia COTAR, intemeiata pe dispozitiile legislatiei in vigoare, ASF trebuie sa reprezinte interesul consumatorilor, si nu cel al asiguratorilor, asa cum rezulta din adresa la care facem referire.

Prin comunicarile efectuate, UNSAR afirma in mod neechivoc faptul ca plata daunelor este conditionata de viitoarele incasari de prime RCA:

“Se va pune o presiune foarte mare pe asigurătorii monocromi, care au un portofoliu/încasări de peste 90% doar din RCA, nu şi din alte linii de business – mai ales cele 2 companii care deţin deja peste 70% din piața RCA ( n.a City Insurance și Euroins ), ceea ce va genera un semnificativ risc sistemic. În aceste condiţii, câteva mii de unități reparatoare nu vor mai putea primi bani pentru dosare, importatorii de piese nu vor primi sumele aferente comenzilor şi implicit distribuitorii și transportatorii vor suferi datorită imposibilităţii de achitare a facturilor cu impact în blocarea procesului de distribuţie şi transport. Pe cale de consecință, toţi păgubiții vor avea maşinile blocate, iar în final, situaţia va conduce la o inechitate în piaţă între cei care nu plătesc prime și păgubiții afectaţi în dreptul lor la despăgubire. De asemenea, va exista o îngreunare în procesul de decontare între companii, iar piaţa se va bloca;” – extras din materialul transmis de către UNSAR către Guvernul României, la mijlocu lunii aprilie 2020.

Acest argument este o recunoaștere publica a faptului că firmele de asigurări din România nu se bazează pe principiile de asigurare, ci pe principiul funcționarii CARITAS sau în baza renumitei SCHEME PONZI.

author avatar
National
1.166 afisari

9 COMENTARII

  1. B.A.A.R a atentionat periodic ASF cu privire la problemele celor 2 asiguratori. Daca Rosu se face ca nu vede ….

  2. Din pacate a fost nevoie de o criza economica pentru ca puroiul societatilor xe asigurări sa iasa la iveala.
    Societatile de asigurari spala banii societăților din afara tarii cu largul concurs al ASF care a inchis ochii ani de a rândul.
    Pentru aceste 2 entitati se aude deja zgomotul catuselor !
    Cei care vor pierde sunt tot pagubitii plătitori de polite RCA obligatorii care vor ramane cu daunele nedespagubite !
    Aceasta este Romania in anul 2020 !

  3. Atat timp cat asf nu o sa fie echidistantă, lucrurile o sa mearga din rau in mai rau. Si e clar in ce directie trag.

  4. Atat timp cat nu va fi sesizata Directia Nationala Anticoruptie nu se va schimba nimic. Poate va aparea un curajos care sa faca asta odata .

  5. Este foarte evident ce fel de tara suntem . O tara care incurajeaza coruptii, spaga , inselaciunea . Daca acesti mizerabili din conducerea ASF , in frunte cu Cristian Rosu , nu fac puscarie pt mizeriile si spagile luate de la asiguratori , de ce ar mai face restul … acest distins domn ar trebui sa inteleaga ca aparand in mod constant si ascunzand in mod evident reclamatiile pagubitilor nu face de cat sa si puna in cap o tara intreaga pt doua societati mizerabile … Zeroins si coruptii de la City .

  6. Am auzit ca ar fi doi mega periculosi in ASF e unu wlasopol si unu’ Munteanu sau ceva de genul asta. Cica astia impart spagile cu unii de la service si cu aia de la cotar sau cum s-or chema, ca cica si ala de la cotar are nepotii angajati la asf si pe nora-sa. Oricum e de mare angajament, buturuga aia de la taximestristi. Am un amic la dna cica au inceput niste verificari pe astia care fac galagie ca ar fi avut dosare penale si mai e unu var cu un primar din ilfov care cica e in spatele lor. Sa ne luam popcorn ca dupa pandemie avem la ce ne uita

    • Este adevărat 100%. Pot confirma. Am fost de fata când Mircea a auzit toate astea. I-a spus bunica-sa intr-o noapte, D-zeu sa o odihneasca!

  7. Mircica ce bine ar fi ca bunica sa fi avut dreptate, iti dai seama ca daca baietii destepti au inceput verificarea o vor face si la bordul ASF si mai ales la asiguratori pe preturile de transfer care sunt de miliarde de euro frate. Sa vezi ce se vor chinuii sa gaseasca firmele de reasigurari ale lui city . Vor gasii adrese postale. Tare imi este ca oamenii nu au invatat nimic dupa episodul Astra-Carpatica care sa lasat cu arestari.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger