AcasăNewsTransportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

Transportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

Subliniem că această schimbare a apărut fără ca între timp să fi intervenit vreo modificare legislativă care să justifice această conduită.

Concret, activitatea ASF poate fi rezumată astfel: constatând că numărul de petiții – un veritabil barometru și sistem de diagnostic al întregii piețe – indică existența unor disfuncționalități grave, în loc de a trece la rezolvarea acestora imediată pentru a împiedica prăbușirea întregului sistem, toate eforturile, resursele și abilitățile ASF s-au concretizat în eliminarea sistemului de diagnostic, considerându-se că dacă problemele nu mai pot fi semnalate, atunci ele nici nu mai există.

În orice caz, având în vedere că cele două interpretări ale aceluiași cadru normativ sunt diametral opuse, apar o serie de întrebări legitime:

  • Când a săvârșit ASF o încălcare a legii? Până în luna martie 2020 sau după luna martie 2020, cand a emis un punct de vedere total opus celui inițial?
  • Va răspunde cineva din ASF pentru această aberație?

Mai mult, de parcă cele descrise mai sus nu erau suficiente, sub pretextul riscului de infectare cu COVID – 19, ASF nu mai primește nici reclamațiile transmise fizic la registratura instituției, ceea ce constituie o restrângere fără precedent a drepturilor consumatorilor și o discriminare față de cei care nu își permit sau nu sunt în măsură să acceseze platforma online.

În loc de a restrânge drepturile consumatorilor, ASF ar trebui să găsească soluții pentru a asigura o valorificare efectivă a acestora, inclusiv prin asigurarea posibilității de a formula și înregistra reclamații în scris (și transmise prin poștă sau registratura ASF), prin e-mail, pe portalul online, și chiar telefonic.

Lecturând expunerea de motive care a stat la baza adoptării Directivei 2009/103/CE[1], pe care Legea nr. 132/2017 a transpus-o în dreptul național, se poate constata că voința legiuitorului (național și european) a fost aceea de a asigura persoanelor păgubite cât mai multe mijloace în vederea protejării intereselor lor, tocmai pentru a asigura persoanelor o procedură cât mai facilă în vederea reparării prejudiciului suferit, fiind astfel atins dezideratul reglementării –  protecția sporită a consumatorilor de asigurări.

Prin urmare, consumatorul trebuie să aibă posibilitatea formulării unei reclamații inclusiv telefonic, iar ASF are obligația să verifice dacă respectiva reclamație/sesizare/petiție/cerere este întemeiată, iar nu să îngrădească dreptul acestora de a semnala disfuncționalitățile din piață, inventând platforme complexe și restrictive sau invocând împrejurări nejustificate tocmai pentru a descuraja consumatorii din a-și valorifica drepturile.

În momentul de față, se constată că, în opinia ASF, un consumator care plătește o poliță de asigurare obligatorie și care dorește să formuleze o reclamație ar trebui să dețină în mod obligatoriu:

author avatar
National
1.166 afisari

9 COMENTARII

  1. B.A.A.R a atentionat periodic ASF cu privire la problemele celor 2 asiguratori. Daca Rosu se face ca nu vede ….

  2. Din pacate a fost nevoie de o criza economica pentru ca puroiul societatilor xe asigurări sa iasa la iveala.
    Societatile de asigurari spala banii societăților din afara tarii cu largul concurs al ASF care a inchis ochii ani de a rândul.
    Pentru aceste 2 entitati se aude deja zgomotul catuselor !
    Cei care vor pierde sunt tot pagubitii plătitori de polite RCA obligatorii care vor ramane cu daunele nedespagubite !
    Aceasta este Romania in anul 2020 !

  3. Atat timp cat asf nu o sa fie echidistantă, lucrurile o sa mearga din rau in mai rau. Si e clar in ce directie trag.

  4. Atat timp cat nu va fi sesizata Directia Nationala Anticoruptie nu se va schimba nimic. Poate va aparea un curajos care sa faca asta odata .

  5. Este foarte evident ce fel de tara suntem . O tara care incurajeaza coruptii, spaga , inselaciunea . Daca acesti mizerabili din conducerea ASF , in frunte cu Cristian Rosu , nu fac puscarie pt mizeriile si spagile luate de la asiguratori , de ce ar mai face restul … acest distins domn ar trebui sa inteleaga ca aparand in mod constant si ascunzand in mod evident reclamatiile pagubitilor nu face de cat sa si puna in cap o tara intreaga pt doua societati mizerabile … Zeroins si coruptii de la City .

  6. Am auzit ca ar fi doi mega periculosi in ASF e unu wlasopol si unu’ Munteanu sau ceva de genul asta. Cica astia impart spagile cu unii de la service si cu aia de la cotar sau cum s-or chema, ca cica si ala de la cotar are nepotii angajati la asf si pe nora-sa. Oricum e de mare angajament, buturuga aia de la taximestristi. Am un amic la dna cica au inceput niste verificari pe astia care fac galagie ca ar fi avut dosare penale si mai e unu var cu un primar din ilfov care cica e in spatele lor. Sa ne luam popcorn ca dupa pandemie avem la ce ne uita

    • Este adevărat 100%. Pot confirma. Am fost de fata când Mircea a auzit toate astea. I-a spus bunica-sa intr-o noapte, D-zeu sa o odihneasca!

  7. Mircica ce bine ar fi ca bunica sa fi avut dreptate, iti dai seama ca daca baietii destepti au inceput verificarea o vor face si la bordul ASF si mai ales la asiguratori pe preturile de transfer care sunt de miliarde de euro frate. Sa vezi ce se vor chinuii sa gaseasca firmele de reasigurari ale lui city . Vor gasii adrese postale. Tare imi este ca oamenii nu au invatat nimic dupa episodul Astra-Carpatica care sa lasat cu arestari.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger