AcasăNewsTransportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

Transportatorii de la Cotar acuză: ASF supraveghează o schemă Ponzi

 

Onorat Consiliu al Autorității de Supraveghere Financiară,

Materialul de față, structurat în două părți – protecția consumatorului și respectiv piața de asigurări din România – prezintă o imagine pe cât de sumbră, pe atât de reală asupra situației existente pe piața de Asigurari – Reasigurari din România.

În lipsa unor măsuri urgente, reale și efective care să pună capăt derapajelor descrise în prezenta scrisoare – care constituie un ultim semnal de alarmă, întrucât problemele v-au fost semnalate prin zeci de mii de petiții și reclamații depuse la ASF – piața asigurărilor din România va suferi un colaps generalizat, de ale cărui consecințe catastrofale pentru economia națională veți fi personal răspunzători, în calitate de membri ai autorității însărcinate cu supravegherea acestui sector.

Au trecut 8 luni de când conduceți in interimat această instituție, iar rezultatele vorbesc de la sine:

 

1 . În ceea ce privește de protecția consumatorului

Responsabil: Doina Elena Dascalu, Prim – Vicepreședinte al ASF

Anul 2019 poate fi considerat anul de doliu al consumatorilor de asigurări din România, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) primind un număr de 26.911 petiții, dintre care 95,42%  (25.679 petiții) au vizat comportamentul abuziv al pieței de asigurări din România.

Dacă în anul 2018 numărul petițiilor era de 8.313, în mandatul noii echipe de conducere a ASF, numărul petițiilor ce reclamă abuzurile existente pe piața de asigurări a ajuns la 25.679, rezultând o creștere a numărului de petiții de peste 300%.

Așa cum stiți, numărul de petiții reflectă comportamentul pieței financiare nebancare în relația cu consumatorii și nivelul de satisfactie și încredere a consumatorilor în relația cu ASF, cu piața financiară din România, și cu precădere, cea a asigurărilor private.

Severitatea derapajelor existente pe piața din România devine cu atât mai evidentă prin analizarea acesteia în comparație cu alte piețe, mult mai dezvoltate. Astfel:

  • Piața de asigurări din Germania are un număr de aproximativ 65 de milioane de autovehicule, adică este de aproximativ de 8 ori mai mare decât parcul auto național, care numără aproximativ 8 milioane de autovehicule;
  • Numărul de contracte RCA și CASCO în Germania este 80 de milioane, față de aproximativ 6 milioane de contracte anualizate, câte are piața de asigurări din România;
  • În pofida acestor diferențe uriașe de volum, piața de asigurări din România înregistrează de 22 ori mai multe reclamații față de piața de asigurări din Germania.

De ce într-o țară cu un număr de peste 13 ori mai multe contracte de asigurări auto sunt înregistrate de 22 ori mai puține reclamații?

Răspunsul este unul singur: echipa de conducere a Autorității de Supraveghere Financiară este una nepotrivită, iar rezultatele vorbesc de la sine, după cele 8 luni de zile de interimat .

Sectorul din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară condus de către doamna Doina Dascălu, numit în mod ironic de “protecție a consumatorului”, a ajuns să fie, în fapt,  un sector anticonsumatori, din cauza conduitei adoptate și a consecințelor pe care le produce asupra drepturilor consumatorilor, astfel:

author avatar
National
1.275 afisari

9 COMENTARII

  1. B.A.A.R a atentionat periodic ASF cu privire la problemele celor 2 asiguratori. Daca Rosu se face ca nu vede ….

  2. Din pacate a fost nevoie de o criza economica pentru ca puroiul societatilor xe asigurări sa iasa la iveala.
    Societatile de asigurari spala banii societăților din afara tarii cu largul concurs al ASF care a inchis ochii ani de a rândul.
    Pentru aceste 2 entitati se aude deja zgomotul catuselor !
    Cei care vor pierde sunt tot pagubitii plătitori de polite RCA obligatorii care vor ramane cu daunele nedespagubite !
    Aceasta este Romania in anul 2020 !

  3. Atat timp cat asf nu o sa fie echidistantă, lucrurile o sa mearga din rau in mai rau. Si e clar in ce directie trag.

  4. Atat timp cat nu va fi sesizata Directia Nationala Anticoruptie nu se va schimba nimic. Poate va aparea un curajos care sa faca asta odata .

  5. Este foarte evident ce fel de tara suntem . O tara care incurajeaza coruptii, spaga , inselaciunea . Daca acesti mizerabili din conducerea ASF , in frunte cu Cristian Rosu , nu fac puscarie pt mizeriile si spagile luate de la asiguratori , de ce ar mai face restul … acest distins domn ar trebui sa inteleaga ca aparand in mod constant si ascunzand in mod evident reclamatiile pagubitilor nu face de cat sa si puna in cap o tara intreaga pt doua societati mizerabile … Zeroins si coruptii de la City .

  6. Am auzit ca ar fi doi mega periculosi in ASF e unu wlasopol si unu’ Munteanu sau ceva de genul asta. Cica astia impart spagile cu unii de la service si cu aia de la cotar sau cum s-or chema, ca cica si ala de la cotar are nepotii angajati la asf si pe nora-sa. Oricum e de mare angajament, buturuga aia de la taximestristi. Am un amic la dna cica au inceput niste verificari pe astia care fac galagie ca ar fi avut dosare penale si mai e unu var cu un primar din ilfov care cica e in spatele lor. Sa ne luam popcorn ca dupa pandemie avem la ce ne uita

    • Este adevărat 100%. Pot confirma. Am fost de fata când Mircea a auzit toate astea. I-a spus bunica-sa intr-o noapte, D-zeu sa o odihneasca!

  7. Mircica ce bine ar fi ca bunica sa fi avut dreptate, iti dai seama ca daca baietii destepti au inceput verificarea o vor face si la bordul ASF si mai ales la asiguratori pe preturile de transfer care sunt de miliarde de euro frate. Sa vezi ce se vor chinuii sa gaseasca firmele de reasigurari ale lui city . Vor gasii adrese postale. Tare imi este ca oamenii nu au invatat nimic dupa episodul Astra-Carpatica care sa lasat cu arestari.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger