Cauta

Traderii de petrol caută disperați spații de depozitare

Vagoane, conducte nefolosite sau caverne – a început căutarea pentru locuri de stocare

Comercianții de țiței se luptă să găsească suficiente nave, trenuri, conducte și chiar peșteri în care să stocheze combustibil, în contextul în care toate facilităţile convenţionale de depozitare au ajuns la capacitate maximă pe fondul unei oferte abundente şi al prăbuşirii cererii din cauza crizei coronavirusului.

Zeci de tancuri petroliere au fost închiriate în ultimele zile pentru a stoca cel puţin 30 de milioane de barili de combustibil pentru avion, benzină şi motorină, acționând  ca platforme de stocare plutitoare – depozitele terestre sunt deja pline sau închiriate.  Aceşti combustibili, relatează Reuters, se adaugă unei cantităţi de aproximativ 130 de milioane de barili de petrol care sunt deja stocaţi în facilităţi plutitoare, susţin traderii şi sursele din industria de shipping. „În prezent lucrăm la cele mai ciudate locaţii pentru stocare, locaţii cu adevărat dificile unde sunt constrângeri operaţionale”, spune Krien van Beek, broker la firma ODIN – RVB Tank Storage Solutions din Rotterdam. Producătorii de petrol, companiile de rafinare şi traderii au început să recurgă la tactici mai neobişnuite, de exemplu depozitând petrol brut şi produse petroliere în vagoane de cale ferată în nord-estul SUA sau în conducte nefolosite.

Donald Trump a asigurat că „Nu vom lăsa niciodată baltă măreaţa Industrie de Petrol & Gaz a SUA”, dar  nu a specificat ce sume anume vor fi puse în joc sau ce companii urmează să le primească. America are depozitele terestre rezervate în principal de companiile locale de rafinare, care acum au început să utilizeze vagoane de tren pentru a stoca ţiţei dar şi benzină şi motorină. „Chiar şi vagoanele de tren vor fi umplute cu produse petroliere”, spune un broker american care a dorit să îşi păstreze anonimatul. Însă zonele preferate de stocare a produselor petroliere, precum porturile adânci din New York Harbor şi Houston, care sunt în apropierea centrelor unde este cea mai mare cerere, nu mai sunt disponibile. „Marile tancuri care îţi permit să tragi nava la chei şi să goleşti încărcătura nu mai sunt disponibile. Tot ce avem acum sunt oale şi cratiţe”, a comentat Ernie Barsamian,  director la firma TheTank Tiger. Hub-urile de rafinare şi stocare din nord-estul Europei mai au ceva spaţiu disponibil însă experţii spun că cea mai mare parte a capacităţilor disponibile au fost deja închiriate. De asemenea, peşterile de sare din Suedia sau alte ţări scandinave sunt fie pline, fie închiriate.

Ultimele stiri

  • Comunicat de presă MIRUNA BEAUTY CONCEPT S.R.L
  • Stalin și Regele Mihai
  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • UPDATE. Au fost aleși noii președinți ai celor două Camere ale Parlamentului. Grindeanu, la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Exit mobile version