Cauta

Toyota Supra revine dupa 17 ani

Fabricantul japonez, care mizeaza din ce in ce mai mult pe modele hibrid, le-a facut o surpriza placuta amatorilor de masini sport cu motoare pe benzina.

Supra MkV este de fapt un BMW Z4 deghizat desi isi pastreaza personalitatea

Pentru a readuce la viata a cincea generatie Supra (productia generatiei 4 s-a oprit in 2002) Toyota nu s-a sfiit sa se asocieze cu BMW. Noul model Supra MkV este un var tehnic al noului BMW Z4, dar exista diferente: modelul german este un roadster iar cel japonez un coupe. Diferente exista si in design: Supra, care are o lungime de doar 4,38m, are o silueta curbata, cu forme exuberante si cu multe artificii estetice si fante in caroserie. Designerii au facut un efort pentru a o distinge de Z4. La fel si la interior, unde tabloul de bord este mai orizontal si nu focaliazat spre sofer, ca la BMW. Ansamblul degaja o buna impresie de calitate dar parca nu are personalitatea ceruta de un coupe sport. Masina are doar doua locuri, spatiul din spatele lor fiind folositor doar la depozitarea unor lucruri marunte. Sub capota, BMW este iar prezent pentru ca propulsorul japonezei este un bavarez (dar nu se va plange nimeni) cu 6 cilindri in line de 3 litri ce dezvolta 340 CP. Nici un model hibrid nu este prevazut.

Echipamentul este complet chiar daca Toyota nu propune decât un singur nivel de finisare

Motorul este cuplat la o cutie de viteze automata cu 8 trepte. Cu functia Launch Control, Supra demareaza de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde. Un diferential activ (tractiunea se face pe rotile din spate) este montat din serie, la fel si o suspensie adaptativa. Anul acesta, Toyota a prevazut doar 900 de modele Supra pentru Europa, pentru urmatoarele clientii trebuind sa se inscrie pe liste de asteptare.

Ultimele stiri

  • Horoscop 26 iunie 2025 – Te bucuri de viata
  • Alege ce citești
  • „Nu am mai putut suporta”. Fața întunecată a turismului în Grecia
  • Cea mai bună strategie a Ucrainei: raidurile îndrăznețe pe teritoriul Rusiei
  • Gargara reformei profunde se reduce la un singur punct. Vânzarea companiilor de stat
  • Activele rusești nu pot fi confiscate. Eșecul Franței
  • Banii din programul Electric Up pentru firmele românești au ajuns la multinaționale
  • Pariurile riscante ale lui Trump
  • Piața internă auto s-a prăbușit. Scăderi fără precedent ale vânzărilor
  • Consecințele tarifelor americane. Europa, pivotul comerțului global?
  • Exit mobile version