Cauta

Toyota, marele castigator pe urma Dieselgate

Ingrijorati de proiectele de interdictie in mai multe orase  a motoarelor diesel, constructorii auto europeni se raporteaza masiv la vehicule hibrid, spre beneficiul fabricantului japonez, pionier si lider in domeniu.

Primul constructor auto japonez a gasit alternative in timp ce constructorii europeni au pierdut vremea sa tot albeasca diesel ul

Chiar daca Toyota, al treilea constructor auto mondial, ramane un actor secundar in Europa (4,5% din piata), criza Dieselgate i-a dat aripi, anul trecut inregistrand una din cele mai mari cresteri in UE in privinta modelelor hibrid (+45%). Aceste masini cu motorizari mixte (benzina/electric) reprezinta patru inmatriculari Toyota din zece in Europa, si chiar sase din zece in Franta. Sistemul hibrid pe care Toyota l-a comercializat in premiera acum 20 de ani, a echipat deja 11,5 milioane de vehicule in lume, din care 1,5 milioane numai anul trecut. In momentul in care motoarele diesel sunt pe cale sa fie ponegrite in Europa, unde politicile publice pro-diesel au incetat dupa scandalul Dieselgate din 2015 in care a fost implicat gigantul Volkswagen. Numerosi cumparatori europeni trec de la diesel la hibrid iar Toyota este prima alternativa pentru ca are cea mai extinsa gama de aceste modele.

Europenii au pariat gresit pe motorina

Chiar daca alti constructori au reactionat, Toyota a fost primul care si-a concentrat eforturile sa dezvolte si sa pozitioneze tehnologia hibrid ca o alternativa ideala la diesel. Inclusiv in segmentul SUV urban, foarte disputat. Spre exemplu, in Franta, 90% din vanzarile modelului SUV Toyota CHR sunt cele cu motorizare hibrid. ”Daca un constructor a profitat de scandalul Dieselgate, el este Toyota”, a dat asigurari Ferdinand Dudenhöffer, director al  Center Automotive Research, cu sediul in Germania subliniind ca fabricantii europeni au mizat mult timp numai pe diesel pentru a reduce emisiile de CO2 (de care sunt responsabile motoarele pe benzina) fara a dezvolta tehnologii alternative.

Hibrid, apoi 100% electric

Vanzarile de masini 100% electrice, unde Renault, Nissan, Tesla si BMW sunt lideri in Europa, au profitat si ele de declinul diesel, dar deocamdata nu la niveluri mari, in special din cauze lipsei de infrastructura (sisteme de incarcare) si automomia inca limitata a acestor modele. Dar, potrivit estimarilor, vanzarile de vehicule 100% electrice le vor depasi pe cele ale vehiculelor hibrid in cursul viitorului deceniu. Deja Toyota a anuntat ca va lucra serios la acest aspect si a dat asigurari ca va profita din plin de experienta sa in ce priveste tehnologia folosita in bateriile modelelor hibrid.

Ultimele stiri

  • Să zicem NU TVA-ului! 
  • Salarii mici în România: condamnarea tinerilor la umilință pe viață
  • Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
  • Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
  • Când va afla Georgescu dacă scapă de controlul judiciar: „Sunt bucuros că dosarul meu a ajuns în instanță”/Așteptat de susținători în fața Judecătoriei- VIDEO
  • Explozie uriașă la o benzinărie din Roma: cel puțin 20 de răniți – VIDEO
  • Coldea, „șeful cel mare”: Ies la iveală detalii-bombă din rechizitoriul DNA, despre rolul-cheie al fostului numărului 2 din SRI
  • Calcul estimativ. Câți bani pierde un român cu salariu de 4.000 de lei, lună de lună, din cauza scumpirilor
  • Angajații de la casele de pensii au început protestele. „Sporul de condiții vătămătoare nu reprezintă un privilegiu”
  • Probleme în Gara de Nord din Capitală. Panourile de informare și camerele de luat vederi nu mai funcționează
  • Exit mobile version